یک‌شنبه 8 مهر 1403

سلیمی: عاملان تورم بالای 40 درصد نباید در حاشیه امن باشند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
سلیمی: عاملان تورم بالای 40 درصد نباید در حاشیه امن باشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 9 آبان ماه) با اشاره به در پیش بودن روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی گفت: مقابله با استکبار یک استراتژی است نه تاکتیک. انقلابیون پشیمان‌شده نه آن روز عمق این معنا را درک کردند و نه امروز تحلیل درستی از مقابله با استکبار دارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مذاکره برای مذاکره سرابی است که بدون تردید جز رنج نتیجه‌ای برای طالب آن نخواهد داشت. این سراب نه تشنه‌ای را سیراب و نه طالب غنیمتی را بهره‌مند خواهد ساخت.

وی افزود: تحریم جدید در آستانه مذاکره جز زیاده‌خواهی طرف چه معنایی خواهد داشت؟ اساس سیاست کشور در این راستا به صراحت بیان شده؛ این طرف مقابل است که باید تمام تحریم‌ها را بردارد و تضمین جدی در این راستا داشته باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: رتبه‌بندی معلمان به صراحت در سند تحول بنیادین مورد اشاره واقع شده، در قانون برنامه ششم نیز این مهم مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اهمیت توجه جدی به بازار سرمایه و مدیریت بازار بورس و اخذ تصمیمات لازم جهت حفظ اعتماد مردم از یک سو و دارایی مردم از سوی دیگر بر کسی پوشیده نیست. ذوب شدن و تبخیر ثروت مردم غیرقابل تحمل است. امید است دولت محترم و دست اندرکاران عزیز تمهید لازم و عاجل در این راستا بیندیشند.

وی افزود: سفرهای آقای رئیس جمهور نشان داد ایشان رئیس جمهور پشت میزنشین نیستند، حضور میدانی و گفتگوی مستقیم با مردم به خصوص قشر فقیر و کسانی که صدای آنان به جایی نمی‌رسد، موجی از امید را در مردم زنده کرده است. این نقطه امید باید تقویت شود. ریاست محترم قوه قضائیه نیز رویکرد مناسبی داشته‌اند.

سلیمی خاطرنشان کرد: دولت اعتمادسوز قبل تبدیل به خادمین اعتمادساز شده است، شعاع این دایره باید گسترده شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیر بیان فرمودند؛ شعار مقابله با تعارض منافع هر چند بسیار شیرین است اما عمل به آن زمانی که خود بر مصدر قرار گیریم بسیار سخت است و مباد که خدای ناکرده به نحوی عمل شود که در میدان عمل و نه فضای شعار نتوانیم این آرمان را عملیاتی سازیم.

وی افزود: ضمن تشکر از رویکرد جدید قوه قضائیه امید است در راستای محاکمه کسانی که باعث رنج مضاعف امروز مردم شده‌اند، هرچه سریع‌تر ورود پیدا کنند. واقعا کسانی که نرخ تورم را به بالای 40 درصد رسانده‌اند، آنها که فاصله طبقاتی را به بالاترین حد آن در 8 سال گذشته رسانده‌اند، نباید در حاشیه امن قرار گیرند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس نطق میان دستور این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است