جمعه 4 آبان 1403

سنندج

سنندج

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه بخش کشاورزی و اجرای رویدادهای مختلف هم چون جشنواره توت فرنگی منجر به رونق گردشگری در این استان می شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

جنگی که بین نیروهای نظامی کشورمان با گروهک‌های تجزیه‌طلب بر سر آزادسازی سنندج در گرفت و در نهایت منجر به آزادی این شهر شد، مصداق خوبی برای به تصویر کشیدن ناکامی تجزیه‌طلبان است.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، دبیرخانه دائمی پرونده غار باستانی کرفتو برای رصد و اقدامات مناسب در زمینه ثبت‌جهانی این اثر تاریخی تشکیل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: مرحله دوم کلاس‌گذاری پالایش محور سوادآموزی، ویژه آموزش دهندگان فعال استان آغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: مرزی بودن و علاقمندی جوانان کردستانی به انجام فعالیتهای داوطلبانه، ظرفیتی است که می تواند این استان را مقصد برگزاری همایش‌ها و فعالیتهای بین‌المللی کند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رئیس دانشگاه کردستان گفت: 6 دانش‌آموخته این دانشگاه توانستند در آزمون دکتری 1402 رتبه‌های اول تا دهم را کسب کنند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مردم این استان در نوعدوستی و کار خیر پیشگام هستند که با تمرکز ویژه بر این گنجینه مردم کُرد، می‌توان در فعالیتهای داوطلبانه هلال احمر از آن بهره برد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: با تعامل و همسو سازی برنامه های این شرکت و اداره کل استاندارد استان، فرآیند استانداردسازی 54 جایگاه سی‌ان جی استان انجام و 98 درصد این جایگاه ها موفق به کسب گواهینامه استاندارد شد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: این استان نیاز به حمایت بیشتری دارد و با توجه به اینکه بخشی از جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، هلال احمر نیز می تواند در این راستا کمک کننده باشد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: دبیرخانه ملی کارآفرینی به هلال احمر کردستان واگذار شد و انتطار می‌رود با فعالیت ویژه‌ای که از مردم پرتلاش این استان دیده شده است، در این زمینه موفق عمل شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با بیان اینکه اقدامات ناقص و بی اثر در ترویج فرزندآوری رها شود، بر بکارگیری و استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای برای تشویق مردم به فرزندآوری تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان با بیان اینکه امسال پروژه های عمرانی مهمی در حوزه آب افتتاح خواهد شد، گفت: در سال جاری سد چراغ ویس سقز به بهره‌برداری می رسد و سد سیازاخ دیواندره نیز آبگیری می شود.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهر سنندج در وضعیت بسیار ناسالم و 6 شهر استان در شرایط ناسالم قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - چهار سال از ثبت مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش می گذرد و هنوز اقدامات اساسی در رابطه با حفظ این مهم انجام نشده است و با این شرایط خطر از دست دادن آن دور از انتظار نیست.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - غرفه‌هایی ساده که در بخشی از محوطه دانشکده علوم پایه دانشگاه کردستان برپا شده است، هر کدام بخشی از آداب و سنن و رسوم مناطق کردنشین غرب کشور را معرفی می کند.