دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از دریافت مجوز تاسیس مرکز جراحی محدود درمان ناباروری خبر داد و گفت: این مرکز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: کاری که ما اکنون قرار است انجام دهیم این است که ازدواج آسان را در بین جوانان ترویج کنیم.

خبرگزاری مهر

دزفول - نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف در شهرستان دزفول از طریق رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد در حال پیگیری است.

خبرگزاری ایرنا

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: گرانی و تورم لجام گسیخته هیچ توجیهی ندارد.

خبرگزاری تسنیم

کاهش تعداد ازدواج‌ها و بالا رفتن سن ازدواج در کشور منجر به "افزایش جامعه مجردها" شده است؛ طبق آخرین سرشماری ایران در سال 1395، حدود 12 میلیون دختر و پسر مجرد 15 تا 30 ساله در ایران زندگی می‌کنند که شرایط ازدواج را دارند اما...

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگی عمومی شیروان گفت: حذف هزینه‌های سنگین برپایی مجالس عروسی و عزا، از آثار مثبت شیوع ویروس کرونا است که باید از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - رییس اداره بهزیستی دامغان گفت: 2 هزار 747 پرونده مددجویی در نیمه نخست امسال در حوزه‌های مختلف تشکیل شد و مددجویان متناسب با شرایط خود از حمایت بهزیستی بهره‌مند شدند.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص بیماری‌های زنان و زایمان با اشاره به افزایش بروز یائسگی زودرس در جمعیت ایرانی، با ارایه توضیحاتی در این خصوص، مهمترین علایم و عوارض ناشی از این عارضه را تشریح کرد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارت اراضی را به ارزش 62 هزار میلیارد تومان (به جز تفاهم‌نامه‌های این وزارت) به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور کمک کرده است.

خبرگزاری مهر

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه قوانین ما ضد ازدواج است، تصریح کرد: استراتژی غلطی که در حاکمیت داشتیم این بود که سن ازدواج باید در جوانان بالا برود.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - 30 سری جهیزیه با اعتبار 300 میلیون تومان با کمک منابع کمیته امداد امام خمینی و کمک یکی از افراد خیر روز پنجشنبه به زوج‌های جوان شهرستان دیر اهدا شد.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - یکی از راهکارهای موثر در پیشگیری از کاهش باروری را ازدواج به موقع دانست و از مادران خواست تا مشوق دخترانشان برای ازدواج بهنگام به ویژه در سن 20 تا 30 سالگی با هدف داشتن فرصت زمان بیشتر برای فرزندآوری باشند.

خبرگزاری ایسنا

کارشناسان خانواده معتقدند کودک همسری جزو نابهنجاریها و آسیب های اجتماعی محسوب می شود، چرا که طی آن کودک به دلیل ناآگاهی والدین بدلیل فقر فرهنگی و یا مالی از یک سو و عدم درک درست و هدف غایی تشکیل نهاد خانواده از طرفی دیگر مورد سوءاستفاده قرار می گیرد؛ در این بین قانونگذار هرچند سعی کرده با استناد بر ماده 1041 قانون مدنی شروطی اعم از کسب اجازه از دادگاه و تعیین مصلحت کودک برای ازدواج...

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - فرماندار خداآفرین با بیان اینکه در سال گذشته از 284 فقره ازدواج ثبت شده در این شهرستان 54 فقره زیر 15 سال بود، گفت: کودک همسری در این شهرستان به یک معضل تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا

دختران دهه 60؛ دهه‌ای که دخترانش هم به قله پیشرفت رسیدند و هم تنهایی کشیدند؛ حال که به اوج پختگی در 40 سالگی رسیده‌اند و افتخار خانواده و جامعه شده‌اند، حاصلش شده چشیدن طعم تنهایی، حسرت و سرزنش های بیشمار.