دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - کشف چهار تن کالای قاچاق در تایباد، کشته شدن یک نفر طی نزاع در فیروزه، معدوم شدن سه تن پنیر غیربهداشتی در تربت‌حیدریه، اهدای 231 سری جهیزیه به مددجویان کمیته امداد خواف و توزیع 570 بسته غذایی بین افراد نیازمند در کاشمر از جمله عناوین اخبار کوتاه استان خراسان رضوی در روز چهارشنبه است.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح محله محور و خانواده محور در سطح شهرها و روستاهای استان با مشارکت عموم مردم و با استفاده از پایگاه‌های سلامت اجرایی می شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مسابقه «زوجی نو» با نگاه خانواده محور از شبکه سه سیما در حال پخش است.

خبرگزاری ایسنا

کارشناسان و صاحبنظران، آسیب‌های اجتماعی را علت و معلولی چند وجهی می‌دانند؛ اعتیاد، طلاق، خودکشی و... هر کدام در جایگاه خود، معلول عواملی مختلف و در عین حال، علتی برای دیگر مسائل در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... می‌دانند.

خبرگزاری ایسنا

به گفته یک جمعیت شناس بر اساس آمار سال 95، حدود 7 میلیون کودک در بازه سنی صفر تا چهار سال و حدود 6 میلیون و 400 هزار کودک در بازه سنی پنج تا 10 سال در کشور وجود دارد که علت بیشتر بودن آمار کودکان صفر تا چهار سال نسبت به کودکان پنج تا 10 سال، رسیدن جمعیت دهه شصت به سن ازدواج است اما به طور کلی جمعیت کودکان در کشور رو به کاهش است.

خبرگزاری ایسنا

یک جمعیت شناس با استناد به سرشماری سال 95گفت که حدود 6 میلیون نفر از جمعیت مردان بالای 20 سال مجرد هستند.

خبرگزاری مهر

در صورت تصمیم گیری های درست برای بهینه سازی فرصت جوانان در ایام سربازی و افزایش تسهیلات حمایتی از آن ها، افزایش مدت زمان خدمت سربازی می‌تواند به نفع سربازان ختم شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «محمود مشفق» استاد دانشگاه در گفت و گو با ایرنا: کرونا علاوه بر تاثیرگذاری بر میزان مرگ و میر؛ به واسطه افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی بر نرخ ازدواج‌، سن ازدواج و سطح باروری نیز اثر منفی می‌گذارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رئیس موسسه مطالعات جمعیتی کشور با بیان اینکه ترس از طلاق در سال‌های اولیه ازدواج موجب تاخیر در فرزندآوری زوجین شده است گفت: زوجین برای اطمینان از شرایط پایدار زندگی مشترک خود و ترس از طلاق، موضوع فرزندآوری خود را به تاخیر می‌اندازند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: کاهش مدت زمان سربازی با رعایت ملاحظات امنیت ملی موجب ورود زودهنگام جوانان به صنعت و بازار کار، آمادگی زودتر آنها برای تشکیل خانواده کمک به کاهش سن ازدواج می شود.

خبرگزاری مهر

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آنجا که می‌بینیم یک مقام دولتی ارشد، دوباره ساده لوحانه اسم مذاکره با بدعهدان را می آورد درد می‌کشیم.

خبرگزاری ایسنا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که قوه قضاییه قاطعانه ورود کرده و دزدها را محکوم می‌کند، گفت: برای دستگاه عدلیه فرقی ندارد که متهم برادر یا پسر کیست.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - مدیرعامل شبکه فعالان ازدواج یزد گفت: برای زمینه‌سازی و کمک به انجام آسان و بدون دغدغه ازدواج به زوج‌های جوان استان جهیزیه مناسب با همکاری اصناف به صورت قسطی تحویل آنها می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مهمترین چالش جمعیتی کشور، کاهش سطح باروری و پیری جمعیت است به گونه‌ای که به گفته کارشناسان باروری در 30 سال آینده روند کاهشی خواهد داشت و کشور را با بحران جدی جمعیتی مواجه خواهد کرد و تنها راه نجات از این بحران استفاده از فرصت 25 ساله طلایی پنجره جمعیتی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نیاز است ازدواج آسان میان جوانان ترویج داده شود و مسوولان این موضوع را حمایت کنند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی قم موسوم به خاتم گفت: این موسسه در یک سال گذشته 40 نشست فرهنگی و اجتماعی مرتبط با زن و خانواده در این استان برگزار نموده‌است.