دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

مسئول گروه مامایی مرکز ناباروری مرکز رویا (مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم) گفت: در حال حاضر چیزی به اسم ناباروری در دنیا وجود ندارد وهمه افرادی که امکان باروری طبیعی ندارند می‌توانند باروش های درمانی متنوع باردار شوند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین کاهش جمعیت را مساله نگران کننده‌ای دانست و گفت: مشکلات اقتصادی و تغییر شیوه زندگی از جمله عوامل کاهش آمار ازدواج در استان به شمار می‌رود که ادامه آن عواقب متعدد اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تائید انتخاب چهار نفر از روسای دانشگاه‌ها گفت: روسای دانشگاه های تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و خدماتی بهداشتی و درمانی جندی‌شاپور اهواز، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین و مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد مقدس موفق به کسب رأی اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به گزارش شورای اجتماعی کشور گفت: برای نخستین بار در 2 سال گذشته میزان طلاق کاهش یافته و افزایش پایداری خانواده از هفت سال به 9 سال رسیده است؛ 250 هزار خانواده نیز از طلاق منصرف شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - عمو، دایی، خاله و عمه آن‌گونه که زمانه به پیش می‌رود کم‌کم در حال تبدیل شدن به واژه‌های نامانوس و غریبی برای کودکان هستند، اکنون کم نیستند فرزندان خانواده‌هایی که دست‌کم از داشتن یک تا 2 مورد از این اعضا محرومند و بیم آن می‌رود که با وضعیت موجود نسل آینده نسلی تنها و بدون پشتوانه خانوادگی باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رمان «همیشه دختر» اثر محمد ترکاشوند از سوی نشر نیستان راهی بازار کتاب شده است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: 30 درصد جمعیت این استان جوان هستند که از این ظرفیت هرچه بیشتر باید بهره برد.

وب‌گاه مشرق نیوز

باتوجه به اینکه ایران نسبت به دهه گذشته با افزایش سن ازدواج همراه بوده باید در نظر داشت که انواع بلوغ‌ها در جوانان به تأخیر افتاده و به تبع آن تک فرزندآوری نیز بروز پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: 2.5 میلیون جوان از سن 32 سال عبور کرده و هنوز ازدواج نکرده‌اند و جدا از اینها، 13 میلیون نفر حاشیه نشین هم در کشور داریم.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - تفریحات ناسالم همچون قلیان کشیدن، پرسه در خیابان و پارک‌ها، چرخیدن در فضای مجازی، نزاع خیابانی، اعتیاد، خودکشی و قتل، جوانان ما را به لبه پرتگاه کشانده و آنها را از تفریحات سالم گذشته همچون بازی بومی، محلی، دورهمی دوستانه، ورزش‌های مفرج و هیجان انگیز دور و به وادی قلیان، دود و تفریحات ناسالم برده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

باتوجه به اینکه ایران نسبت به دهه گذشته با افزایش سن ازدواج همراه بوده باید در نظر داشت که انواع بلوغ‌ها در جوانان به تأخیر افتاده و به تبع آن تک فرزندآوری نیز بروز پیدا کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ازدواج یک امر مقدس است که بین زن و مرد انجام می‌شود اما قبل از ازدواج باید تمامی مسائل را به خوبی بسنجیم و معیار‌های خود را در نظر بگیریم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وارد خانه می‌شوی، از بوی مطبوع غذای خانه پدری خبری نیست، سکوت سنگینی که بر فضا حاکم است و آشفتگی خانه، اما تنهایی انتخاب من بود، انتخابی سخت اما آگاهانه.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به ویژه جوانان، باید زمینه اشتغال را برای این قشر فراهم کرد، گفت: اختصاص تسهیلات و ایجاد کارخانه های کوچک زودبازده می‌تواند در روند مهاجرت معکوس موثر واقع شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

یکی از مشکلات کنونی جامعه امروزی کشورمان ازدواج دیرهنگام پسران و دختران ایرانی است که می‌تواند دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی باشد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس پژوهشگاه ابن‌سینای جهاد دانشگاهی درباره تکنیک‌های حفظ باروری در زوج‌ها گفت: در مورد آقایان، از تکنیک فریز اسپرم استفاده می‌کنیم. یعنی آقا می‌تواند با مراجعه به مرکز و دادن نمونه مایع منی، برای فریز اسپرم اقدام کند. این نمونه توسط آزمایشگاه آندرولوژی بررسی می‌شود و در صورت داشتن کیفیت مناسب، فریز می‌شود. در مورد زوج‌ها هم، اگر زوجی قصد دارند به هر دلیل فرزندآوری را به تعویق بیندازند...