دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

"تو دختری خوبیت نداره"، "سکوت کن چون دختری و آینده ات و آبروت به خطر می افتد"، "دختر که صدایش را بالا نمی برد"؛ اینها تنها بخشی از تبعیض های جنسیتی است که ظاهرا شنیدن آن برای دختران ایرانی عادی شده و خودشان را هم رنگ جماعت کرده اند اما در واقعیت و پشت پرده روایت‌های دیگری در حال شنیده شدن است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه بدنبال افزایش سن ازدواج نیستیم، تصریح کرد: از نگاه ما، رسیدن به بلوغ فکری ازدواج کافی است اما حقیقتا زیر 13 سال کودک است و تبعات زیادی از نظر جسمی و روحی روانی دارد.

خبرگزاری ایسنا

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به لایحه اصلاح سن ازدواج در کمیسیون لوایح دولت و اهمیت آن در جهت تبیین و حفظ حقوق کودک اظهار کرد: گرچه در قانون، سن ازدواج با تبصره‌ای مقید به نظر قاضی می‌شود اما می‌توان گفت در حال حاضر حداقلی برای سن ازدواج وجود ندارد و همین امر مشکلاتی را برای بسیاری از کودکان ایجاد کرده است.

خبرگزاری دانا

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: طرحی تحت عنوان «کلان پروژه غربالگری اختلالات ژنتیک» توسط سازمان بهزیستی برای تمام افراد معلول دارای پرونده در بهزیستی تدوین شده که تلاش و هدف از اجرای آن پیشگیری از تکرار معلولیت‌ها است.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - عقربه های ساعت بیمارستان پورسینای رشت دو بامداد را نشان می داد که آرامش نسبی این مرکز درمانی ناگهان با فریاد و عربده گروهی جوان قمه به دست شکسته شد. افراد بستری هراسان چشم گشودند و بیماران و همراهانشان در بخش اورژانس از دیدن عده ای اوباش قمه به دست به هر سو گریختند، اما برخی از تیغ مهاجمان در امان نماندند.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اتصال به پیشران ها در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را از نقاط قوت این طرح عنوان کرد و گفت: تقویت مهارت های اجتماعی و تخصصی فعالان عرصه مشاغل خانگی در این طرح به درستی دیده شده است.

خبرگزاری مهر

سومین جلسه کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی ستاد فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیته مطالعات و پایش سیاست‌های جمعیتی کشور با اشاره به تشکیل «ستاد جمعیت و تعالی خانواده» ذیل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیین‌نامه اجرایی ستاد جمعیت و تعالی خانواده، در دست تهیه است.

خبرگزاری ایسنا

به گفته رئیس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل سن یائسگی زنان ایرانی به 49 تا 50 سال و نیم رسیده است و یائسگی زودرس و نارسایی زودرس تخمدان در یک دهه اخیر افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روزنامه ایران در گزارشی، نوشته است: براساس آمارهای سازمان ثبت احوال کشور، 12.2 درصد از ازدواج‌های صورت گرفته بین سال 91 تا 97 به طلاق ختم شده و 2.8 درصد از این زوج های طلاق گرفته فقط یک سال زندگی کرده‌اند. به تعبیری، میزان طلاق ثبت شده نسبت به ازدواج‌های ثبت شده حدود 20 درصد است و میانگین سنی طلاق 25 تا 26 سالگی است. یعنی نسل ازدواج‌هایی که به طلاق ختم شده به دهه هفتادی‌ها...

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - طرح مسکن مهر که در دولت‌های نهم و دهم با هدف خانه دار کردن قشر ضعیف جامعه اجرای آنها در همه شهرهای کشور آغاز شد، با وجود همه کاستی‌ها به دلیل اینکه سرپناهی برای قشرهای آسیب پذیر و جوانان با کمترین هزینه ممکن ایجاد کرد شیرین بود اما وجود برخی مشکلات در انتخاب محل اجرای این پروژه‌ها، پیش‌بینی نشدن زیرساخت‌های لازم، استفاده از مصالح بی کیفیت و نبود نظارت لازم بر اجرا باعث...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در معرض هشدارهای جهانی نسبت به روند نزولی جمعیت جوان قرار دارد و در موارد متعددی نیز به این موضوع اشاره شده ولی تاکنون اقدام شایسته ای به عمل نیامده، ولی طرح «جمعیت و تعالی خانواده» که در کمیسیون فرهنگی مجلس...

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: 205 کودک و نوجوان در 11 مرکز تحت حمایت بهزیستی و سرپرستی موسسه‌های خیریه قرار دارند

خبرگزاری مهر

یزد فرماندار میبد از شهرستان میبد به عنوان یکی از محورهای مهم گردشگری استان یزد یاد کرد و گفت: این محور با توسعه زیرساخت‌ها و فعالیت فعالان گردشگری بعد از شیوع کرونا تقویت می شود.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - فرماندار میبد با بیان این که میبد شهری صنعتی است افزون بر 20 هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده گفت: هم اکنون نرخ بیکاری در این شهرستان حدود هفت درصد و عمدتا مربوط به قشر تحصیل کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - تازه‌ترین گزارش آماری ثبت احوال مازندران نشان می‌دهد که این استان سال گذشته با کاهش هشت درصدی ازدواج در مقابل افزایش طلاق به همین میزان مواجه بوده و نسبت میان این دو وقایع حیاتی نیز با کاهش پنج دهم درصدی به 2.2 درصد رسیده است.