دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

انتشار خبری از نماینده مردم ملکان درباره طرح جدید مجلس مبنی بر اختصاص سهامی از شرکت‌های معتبر دولتی از جمله پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به فرزندان سوم و چهارم در راستای تشویق خانوارها به زاد و ولد، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا این نوع سیاستهای تشویقی برای حل مشکل جمعیتی کشور موثر واقع خواهد شد؟.

وب‌گاه مشرق نیوز

نیکزاد درباره جزئیات طرح جهش تولید مسکن گفت: 172 هزار هکتار اراضی خارج از شهر و یا در شهرهای جدید شامل این طرح می‌شوند که باید شهرداری‌ها و نظام مهندسی تخفیف 50درصدی پروانه و مجوز ساخت اعمال کنند.

خبرگزاری ایسنا

طلاق یکی از پدیده‌های اجتماعی است که اگرچه در فرهنگ و سنن گوناگون، آن‌چنان وجهه زیبایی ندارد، ولی اغلب به‌عنوان یک راه حل پذیرفته شده است. محققان کشورمان، این پدیده را در بین زوج‌های طبقه متوسط پایتخت مورد بررسی قرار داده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شیوع ویروس کرونا از ابتدای سال 2020 میلادی موجب پدید آمدن مشکلات اقتصادی فراوان شد که کودکان و خصوصا دختران در این میان قربانیان چندباره این آسیب ها بودند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ نیازمند یک زبان ملموس در مورد جمعیت هستیم، در این زمینه کلی‌گویی خوب نبوده و در عین حال باید پیام‌های آموزنده دور را کنار گذاشته و به سمت پیام‌های نزدیک که بتواند در جامعه تاثیر سریع‌تر بگذارد برویم.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - تبیین ابعاد طرحی با عنوان "خانواده متعالی" موضوع اصلی صدوپانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس بود که اعلام شد این طرح به‌مثابه یکی از کلان‌برنامه‌های این شورا طی پنج سال و با هدف ایجاد خانواده تراز اسلامی به ثمر خواهد نشست.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - هنوز یک ماه از اعتراض فعالان حقوق زنان نسبت به ثبت ملی آیین «فصل و خون‌بس» نگذشته که خبرهایی از معامله شدن یک دختر 11 ساله در اهواز به عنوان «فصلیه» منتشر شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تدوین و تلاش در راستای تصویب «لایحه تامین امنیت کودکان و نوجوانان» در زمره مهمترین اقدامات و موفقیت‌های دولت به شمار می‌آید؛ امری که به دلیل وجود خلاءهای قانونی در زمینه حقوق کودکان بسیاری چشم به فرجام آن دوخته‌بودند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - امام جمعه اهواز با بیان این که ملاک حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نه قومیت بلکه باید سوابق کاندیدا باشد گفت: مردم با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و از نگاه قومیتی پرهیز کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

کتاب «اهل بیتی‌ها» در کمتر از 20 روز به چاپ چهارم و تیراژ 11 هزار تا رسید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موضوع جمعیت و رشد آن از جمله مسائلی است که در سالهای اخیر به یکی از بحث‌های داغ و پر حاشیه رسانه‌ها تبدیل شده و نگرانی‌هایی ایجاد کرده؛ نگرانی از کاهش رشد جمعیت، سالمندی و پیری جمعیت، از بین رفتن توازن جمعیتی و کاهش نیروی مولد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری با تاکید بر بررسی دقیق و متقن لوایح قضایی در کمیسیون لوایح دولت گفت: 17 لایحه قضایی از قوه قضاییه به دولت دوازدهم ارسال شده است.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به تقلیل جمعیت گفت: کاهش جمعیت و افزایش سن ازدواج در کشور خطری جدی است.

خبرگزاری ایسنا

معاون وزیر کشور از کاهش 8 درصدی آمار طلاق در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

بر اساس اعلام رئیس مرکز آمار، آمار موالید در کشور برای چهارمین سال متوالی رشد منفی پیدا کرده است.