دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه عصر ایران

شاید یکی از مهمترین حلقه‌های مفقوده توسعه ما عدم اجرای آمایش سرزمینی است. ما در این زمینه در یک نسبت منظم قرار نداریم اما اگر این امر محقق نشود بی‌عدالتی در پی دارد.

وب‌گاه عصر ایران

کودک همسری روایت کودکانی است که هنوز از لالایی مادر به قدر کافی بهره نبرده‌اند اما باید برای فرزندان خود لالایی بخوانند؛ کودکانی که یک شبه کوله بار سنگین بزرگسالی را بر دوششان می‌گذارند و آنان را بدون مهارت و آموزش در جاده زندگی بدرقه می‌کنند.

وب‌گاه عصر ایران

سربازان داوطلبی توانند پس از انجام دوره خدمت ضرورت به مدت سه سال دوران خدمت خود را تمدید کنند.

وب‌گاه عصر ایران

آیا چنین استدلالی نقض غرض نیست؟ مردی که با دیدن زنان برهنه نیز دچار وسوسه جنسی نمی‌شود آخرتش آبادتر است یا مردی که حتی در محیطی که زنانش محجبه‌اند، "با دیدن دست یک خانم تحریک می‌شود"؟

وب‌گاه عصر ایران

در شرایط جنگ اقتصادی باید از توان جوانان برای سازندگی و جهش تولید استفاده کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

چرا با این که جنس هست، گران است؟ اگر کمبود باشد گرانی قابل فهم است. اما وقتی هست و زیاد هم هست چرا باید گران باشد؟ شاید کالا و خدمات گران نیست. بلکه دستمزد و درآمد کم است...

وب‌گاه تابناک

زینب تمام راه را در کنار «خورشید حضور پر تلألؤ حسین (ع)» است. چه کسی بهتر از زینب حسین را می‌شناسد؟ و چه کسی بهتر از حسین، زینب را؟ او لحظه لحظه از وجود حسین نور می‌گیرد و یار و غمخوار حسین است... در منزلگاه‌ها خبر‌های ناگوار کشته شدن سفیران امام را می‌شنود، ولی محکم‌تر از پیش گام برمی دارد. می‌شنود که حسین آب پاکی روی دست همه می‌ریزد و آخر کار را شهادت رقم می‌زند.

خبرگزاری تسنیم

نماینده اصفهان با بیان اینکه در حدود 11 و نیم میلیون نفر از جمعیت کشور در سن ازدواج قرار دارند، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط موجود این افراد امکان ازدواج ندارند که باید شرایط ازدواج برای آنها فراهم شود.

خبرگزاری ایسنا

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام کرد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا با برگزاری کمیته‌های استانی پروسه فرزندخواندگی را تسریع دهد.

خبرگزاری ایرنا

قشم - ایرنا - سرپرست اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تا کنون 350 هنرمند جزیره قشم در بانک اطلاعات هنرمندان ثبت نام شده‌اند که این رقم تا پایان سال 2 برابر می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

چه معنی دارد ازدواجی که به یک سال هم نمی‌تواند بکشد، مرد بیاید پول 50 سال زندگی مشترک را در قالب مهریه پیشاپیش پرداخت کند یا امضا کند؟! این امر توجیه عقلانی ندارد.

خبرگزاری مهر

ترس از مرگ و ترس از فقر و ترس از دشمن سه ترسی است که ریشه شیطانی دارد. ترس‌های که نه تنها جان مادی ما را بیمه نمی‌کند، بلکه حیات معنوی ما را هم شدیدا به خطر می‌اندازد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته خانواده‌ها از طریق ارتباط مناسب با فرزندان، کنترل و نظارت صحیح بر آنها و ایجاد یک رابطه عاطفی مناسب، زمینه‌های گرایش فرزندان خود به رفتارهای پرخطر و در نتیجه ابتلا به HIV را کاهش می‌دهند.