سه‌شنبه 17 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری تسنیم

مسئله جمعیت و نهاد خانواده بیش از آنکه واجد اهمیت سیاسی و اجتماعی باشد، مسئله‌ای فرهنگی است.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به اینکه کشور ایران از نظر جمعیتی در آستانه پیری قرار دارد، گفت: کاهش میزان موالید و افت جمعیت جوان موجب شده که زنگ خطر جمعیتی در کشور به‌صدا درآید و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا 20 سال آینده دچار بحران پیری خواهیم شد.

خبرگزاری دانا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از 6 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت باز شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم، گفت: در برنامه‌های اجرایی کشور اهتمام لازم به این سیاست‌ها نشده است.

وب‌گاه فرارو

برای اصلاح فرایند بارداری، اصلاح سبک زندگی بسیار مهم است. برای تحقق این امر نقش مادری باید نقش پررنگی باشد و باور‌های او نسبت به فرزندآوری اصلاح شود و ترس از بارداری از بین برود، حاملگی یک نگرانی و دردسر نیست.

خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ضمن اعلام افزایش سن امید به زندگی در مردان و زنان ایرانی، در عین حال نسبت به کاهش نرخ باروری در کشور هشدار داد و برنامه های وزارت بهداشت جهت مراقبت جمعیت و افزایش نرخ باروری ایمن را تشریح کرد

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: طی دو تا سه نسل آینده جمعیت ایران پیر خواهد شد و با افزایش شمار سالمندان مواجه خواهیم بود، حمایت از جمعیت سالمند نیاز به ارتقا سطح حمایت های اجتماعی و اقتصادی از این قشر دارد و از سویی افزایش جمعیت باید متناسب با سطح منابع و امکانات باشد تا به عنوان یک سرمایه ارزشمند قلمداد شود.

خبرگزاری مهر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بعد از 6 سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت باز شاهد کاهش رشد جمعیت هستیم، گفت: در برنامه‌های اجرایی کشور اهتمام لازم به این سیاست‌ها نشده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طی دو تا سه نسل آینده جمعیت ایران پیر خواهد شد و با افزایش شمار سالمندان مواجه خواهیم بود، حمایت از جمعیت سالمند نیاز به ارتقا سطح حمایت های اجتماعی و اقتصادی از این قشر دارد و از سویی افزایش جمعیت باید متناسب با سطح منابع و امکانات باشد تا به عنوان یک سرمایه ارزشمند قلمداد شود.

خبرگزاری تسنیم

دبیرکل حزب جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران با بیان اینکه جمعیت 80 میلیونی زیبنده سرزمین ایران با این وسعت و منابع سرشار نیست، گفت: ایران منابع لازم را برای جمعیت چندصد میلیونی دارد؛ کسانی که غیر از این فکر می‌کنند یا خائن هستند یا جاهل.

خبرگزاری تسنیم

رییس مرکز تحقیقات سیاستگذاری اقتصاد سلامت با بیان اینکه دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت، نه احساس نگرانی دارند و نه برنامه و بودجه! گفت: کرونا درمان خواهد شد اما وقوع سقوط جمعیتی علاجی ندارد و عوارضش نیز جبران ناپذیر است؛!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جمعیت، تحولات و پیامدهای آن موضوعی استراتژیک و نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و درازمدت است. با توجه به روند کاهشی رشد جمعیت و پیامدهای آن از جمله کاهش جمعیت نیروی کار (سنین 15 تا 64 سال) و سالخوردگی جمعیت در دهه‌های آینده، سیاست‌های کلی جمعیت در 30 اردیبهشت سال 1393 توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.

خبرگزاری ایسنا

رئیس انجمن جمعیت‌شناسی ایران در یادداشتی در آستانه روز ملی جمعیت، راهکار نهادینه شدن سیاست‌ها و اجرای برنامه های جمعیتی در کشور را تشکیل کمیته ملی راهبردی جمعیت زیر نظر رئیس‌جمهور و احیای دفتر جمعیت در سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد.

خبرگزاری مهر

شاهرود - افزایش وام ازدواج به میزان 50 میلیون تومان برای هر نفر، سبب شده تا برخی فعالان اجتماعی در استان سمنان نگران ازدواج‌های نادرست، نابجا، تحمیلی و یا حتی ازدواج کودکان باشند.