یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه فرارو

گرچه در حال حاضر تعداد زنان مجرد دهه شصتی از مردان مجرد دهه شصتی کمتر است، اما نباید فراموش کرد که مطابق با هنجار‌های موجود در جامعه ما معمولا پنج سال اختلاف سنی برای ازدواج بین زن و مرد در نظر گرفته می‌شود و از این رو طبیعتا مردان مجرد دهه شصتی که سنینی در حدود 30 تا 40 سال دارند با زنان مجرد 25 تا 35 ساله ازدواج خواهند کرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

جرقه اعتراضات اخیر را مسئله‌ای فرهنگی زد، اما این جرقه بر بستری اقتصادی و سیاسی تبدیل به یک حرکت اعتراضی در سطح جامعه ایران شده است.

وب‌گاه گسترش

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: گرانی طلا موجب شده است خرید سرویس طلا با عنوان سرویس طلای عروس در مشهد متوقف شود.

وب‌گاه 55 آنلاین

بررسی چرایی رابطه معکوس فرزندآوری و افزایش سن ازدواج موضوع مهمی است، به این علت که اولاً یک خروجی و یک پیامد است که ما را در کنار بسیاری از خروجی‌ها و پیامد‌های دیگر به پدیده‌های اجتماعی چند عاملی است و تک عاملی نیست.

وب‌گاه عصر ایران

یک پژوهش، با بررسی روندهای آماری رابطه سهم جامعه جوان از فعالیت‌های اقتصادی را به تصویر کشیده است. این آمارها تایید می‌کند که یکی از ریشه‌های اصلی رویدادهای اخیر، جاماندگی جمعیت جوان از فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

وب‌گاه فرارو

یک پژوهش، با بررسی روندهای آماری رابطه سهم جامعه جوان از فعالیت‌های اقتصادی را به تصویر کشیده است. این آمارها تایید می‌کند که یکی از ریشه‌های اصلی رویدادهای اخیر، جاماندگی جمعیت جوان از فعالیت‌های اقتصادی بوده است.

وب‌گاه عصر ایران

به عقیده دانشمندان اگر انسان ها بتوانند 150 سال یا حتی بیشتر عمر کنند، خیلی چیزها فرق خواهد کرد. حالا گوگل می خواهد به این رویا جامه عمل بپوشاند و مدت هاست شرکت "کالیکو" را برای طول عمر انسان و شاید هم غلبه بر مرگ تأسیس کرده است، شرکتی با فعالیت هایی کاملاً محرمانه!

خبرگزاری دانا

صادق خدادادی از کاهش 2.8 درصدی تولد نوزادان در 9 ماهه نخست سالجاری در استان کرمانشاه خبر داد.

خبرگزاری مهر

مشهد مدیر کل سازمان ثبت احوال خرسان رضوی گفت: از ابتدای سال تاکنون تقریباً برای 68.5 درصد از کل جمعیت استان خراسان رضوی شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با اعلام اینکه بیش از نیمی از زایمان‌ها در ایران به روش سزارین است در حالی‌که استاندارد جهانی 15درصد است، گفت: به مادر گفته نمی‌شود "سزارین درد بیشتری دارد" و تا زمان کشیدن بخیه‌ها حدود 14 روز مادر درگیر است.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام جعفری امام جمعه موقت آسمینون منوجان گفت: فتنه های متفاوت با هدف تضعیف توان اجتماعی نظام است و معمولا با یک دروغ بزرگ شروع می شوند.

خبرگزاری مهر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: به محض تامین بودجه، ثبت نام وام ودیعه مسکن متاهلی آغازمی شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بررسی زمینه ها، عوامل، پیامد‌ها و چشم انداز اغتشاشات در ایران با حضور جعفر صادق منش، عضو هیئت کمیته ملی صیانت از حقوق مردم و اندیشکده حقوق بشر و شهروندان، محمدتقی نظریان منفرد، کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، روح‌الله فرهادی عضو هیئت علمی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصطفی سمیعی نسب، عضو هیئت علمی...

وب‌گاه خبر آنلاین

رویداد 24 نوشت: اکرمی می‌گوید: این درست نیست که همه کارها را به طور ضربتی جلو ببریم و با دستور نظرمان را به دیگران القاء کنیم. مثلا درباره حجاب اول باید با حوصله احکام حجاب را توضیح می‌دادیم و بعد از امر به معروف، نهی از منکر می‌کردیم و همچنین سیستم تشویق و تنبیه را در رفتارمان اعمال کنیم.

وب‌گاه 55 آنلاین

بنابراین ازدواج در سن بالا صرفا پیامدهای منفی ندارد و برای برخی از افراد میتواند با پیامد های مثبت همراه باشد.

خبرگزاری دانشجو

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مرضیه کوثری؛ حدودا 5 ماه از آخرین باری که تسهیلات کلان اشخاص مرتبط بانک پاسارگاد بر روی سایت بانک مرکزی منتشر شد می‌گذرد؛ یعنی 14 تیر ماه سال جاری. این درحالی است که از آن تاریخ تا کنون، 9 بار اطلاعات تسهیلات کلان اشخاص مرتبط بانک ها، با احتساب به روز رسانی‌های پس از آن منتشر شده است و در هیچکدام از آن‌ها نامی از بانک پاسارگاد برده نشده است. غیبت بانک...