یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرور ادبیات رسانه‌ای و ملی نشانگر این است که گفتمان «انقباض جمعیت» به «انبساط جمعیت» مبدل شده و موضوع «چرائی» به «چگونگی اجرا شدن» مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تغییر یافته است. در همین خصوص، برای کاراسازی قانون و همچنین هم‌راستا شدن مواد مرتبط برنامه هفتم توسعه با سند جوانی جمعیت، موسسه تحقیقات جمعیت کشور، در نظر دارد سلسله نشست‌های...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سود وام مسکن بانک ملی 17.5 درصد و دوره بازپرداخت آن 12 ساله است. سقف پرداخت این وام در تهران به صورت انفرادی 60 میلیون تومان و زوج 100 میلیون تومان است.

خبرگزاری دانشجو

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مسعود عالمی نیسی، رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در مورد اهمیت جایگاه وزارت علوم در مسئله جوانی جمعیت کشور گفت: در آموزش عالی دو و نیم میلیون مجرد در سن ازدواج در حال تحصیل هستند. یعنی اگر برای این دو و نیم میلیون تمهیداتی اندیشیده شود که ازدواج کنند وقتی ازدواج کنند در واقع 5 میلیون نفر ازدواج کرده اند. ما 11.6...

خبرگزاری تسنیم

سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت با بیان این که "مسائل فرهنگی" از مهم‌ترین عوامل کاهش فرزندآوری هستند؛ 10 باور اشتباه درباره فرزندآوری را تشریح کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، مسئول کتابخانه مجلس، با دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما در این دانشگاه حضور یافت و در نشست «نقش دانشجوی رسانه در اتفاقات اخیر» با اشاره به آشوب‌های خیابانی گفت: اتفاقات اخیر باعث شد جامعه بیدار شود. اما بخش بد ماجرا این است که بسیجی‌ها فکر کنند با آرام شدن فضا، همه چیز تمام شده است. مسیر به سمت ظهور پر از فراز...

خبرگزاری دانشجو

گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ مسعود عالمی نیسی، رییس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو در مورد وضعیت جمعیتی کشور گفت: الان در یک وضعیت دوگانه‌ای به سر می‌بریم. از یک طرف نرخ باروری ما زیر نرخ جانشینی است و حدود 1/7 است که به ما از آینده سالمند خبر می‌دهد. از طرف دیگر 11/6 میلیون مجرد در سن ازدواج داریم. مجموعه این دو عدد در کنار هم آینده خوشایندی...

خبرگزاری دانا

رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ثبت ازدواج در این استان در 7 ماهه نخست امسال 17 هزار و 935 مورد بوده است که این آمار در مدت مشابه سال قبل 16 هزار و 979 مورد بوده است.

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با موافقت نمایندگان با اضافه شدن یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه علنی 3 میلیون نفر از جوانان مشمول می‌توانند از وام ازدواج و فرزندآوری استفاده کنند.

خبرگزاری تسنیم

طائب‌، کارشناس مسائل زنان معتقد است زن ایرانی امروز در وجوه متعددی نسبت به میراث‌داران خود رشد کرده و حسب توانایی‌هایش، علاقمند به کنشگری اجتماعی است. فهم نکردن این زن مستعد و عدم تغییر محیط برای استقبال از فعال شدن او، چالش‌های زیادی بوجود می‌آورد.

خبرگزاری دانا

عسگری با اشاره به اینکه درس جمعیت در دانشگاه‌ها خنثی عمل می کند، گفت: این واحد درسی در تمامی رشته‌های دانشگاهی موجود است اما رسالت این درس توسط اساتید اجرا نمی‌شود.

خبرگزاری دانا

فتاحی، مشاور خانواده گفت: اگر بپذیریم که در شکل گیری شخصیت افراد، وراثت و محیط نقش بسزایی دارد متوجه تاثیرات محیط زندگی فرد و نقش خانواده در آینده فرد می شویم.

وب‌گاه 55 آنلاین

در این خبر ماجرای یک دختری که یک عشق توخالی و هیجانی یک دختر 19 ساله با پسر دایی‌اش در جوانی و مشکلاتی که برای او ایجاد شد را میخوانیم. با 55 انلاین و این خبر همراه ما باشید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

برای عشق و آینده مشترکتان ازدواج کنید نه به خاطر اینکه از شما انتظار می‌رود که متاهل باشید یا به خاطر فشار خانواده.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک جمعیت شناس گفت: ضریب شهرنشینی در ایران اول انقلاب 47درصد بوده که الان به 74درصد رسیده است.