یک‌شنبه 15 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

وب‌گاه خبر آنلاین

بخش بزرگی از مردم احساس می‌کنند در برخی از موضع‌گیری‌ها و سخنان ماه‌ها و سال‌های گذشته، کرامت‌شان آسیب دیده و گاه تحقیر شده‌اند و گاه آزرده؛ آنها معتقدند که خشم امروز نیز انعکاس همان آزردگی‌های انباشته است، همان نفرت‌پراکنی‌ها و قطبی‌سازی‌های تلنبار شده... دبیر ستاد امر به معروف در نگاه بسیاری از مردم، غوغایی روزهای پیش از بحران بود و گمشده‌ی روزهای غوغا؛ کسی که باید مسؤولیت خشمگین...

وب‌گاه عرشه آنلاین

زهره زمانی که تصمیم گرفت برای تن ندادن به ازدواج اجباری دست به خودکشی بزند، قطعا مرگ را تنها گزینه پیش پای خود می دانست؛ اما چرا دخترک معصوم 13 ساله کرمانی که هنوز شیطنت دوران کودکی خود را به همراه دارد، به جای زندگی، مرگ را انتخاب کرد؟

خبرگزاری دانا

مبینا میرتوکلی گفت: هجمه های فرهنگی دشمن ناشی از تغییر سبک زندگی در استان البرز زیاد است.

خبرگزاری تسنیم

تا پیش از تصویب و ابلاغ "قانون جوانی جمعیت" و با توجه به استقرار 8 ساله دولت روحانی که قائل به بحرانی بودن شاخصه‌های جمعیتی کشورمان نبود، تقریبا هیچ حمایتی از خانواده‌های ایرانی برای فرزندآوری صورت نگرفت! تاز‌ه‌ترین آمار منتشره هم موید همین امر است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سال 1394 از 5.7 میلیون زن در گروه سنی 15 تا 24 سال تعداد 2.7میلیون نفر (47 درصد) آنان نه مشغول تحصیل بوده، نه شاغل و نه دنبال مهارت‌آموزی بوده‌اند.

وب‌گاه فرارو

در سال 1400 تعداد زنان در گروه سنی 15 تا 24 سال به 5 میلیون و 90 هزار نفر رسیده که یک میلیون و 985 هزار نفر از آن جزء جمعیت NEET‌ها (بی تحصیل، بی کار، بی مهارت) هستند.

وب‌گاه عصر ایران

در سال 1400 تعداد زنان در گروه سنی 15 تا 24 سال به 5 میلیون و 90 هزار نفر رسیده که یک میلیون و 985 هزار نفر از آن جزء جمعیت NEET‌ها (بی تحصیل، بی کار، بی مهارت) هستند.

خبرگزاری دانا

"حسن عباسی" استاد دانشگاه و رئیس اندیشکده یقین بابیان اینکه خواستند انقلاب زنانه کنند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی خودش حاصل انقلاب زنان است، گفت: من وظیفه‌دارم در جهاد تبیین برای مردم روشن کنم، عقل و دین می‌گوید کف تا سقف معیشت در یک جامعه نباید بیشتر از 6 برابر باشد اما فوتبالیست در این مملکت تحریم زده 150برابر حقوق می‌گیرد و باز هم طلبکار اند.

خبرگزاری تسنیم

محصولی در حوزه محصولات همگرا با استفاده از هوش مصنوعی در ایران ساخته شده است که توانسته ارزیابی اسپرم را به صورت خانگی و بر روی تلفن‌های هوشمند ممکن کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ناباروری موضوعی است که علی‌رغم پیشرفت‌های علمی زیاد در طی چند دهه اخیر در حال افزایش است و از میزان باروری نیز کاسته شده است. در این میان مردان دلیل 40 درصد این موضوع هستند، اما به اندازه زنان به اختلالات و مشکلات ناباروری آن‌ها توجه نشده است. طی 50 سال اخیر تعداد اسپرم مردان کاهش یافته است و همه شواهد علمی لزوم توجه بیشتر به باروری مردان را ایجاب...

خبرگزاری دانا

مریم السادات طباطبایی گفت: اُنس و محبت میان زوجین، عامل مهم حفظ خانواده ها است و تجمل گرایی و درخواست مهریه های بالا ابزار خوشبختی فرزندان در شرف ازدواج نیستند.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بیعت با اهل بیت و آرمان های اسلام است، گفت: اربعین حسینی امروز متعلق به شیعیان نیست بلکه متعلق به همه آزادی خواهان جهان است و امروز این رزمایش عظیم جهانی صدای دشمنان را درآورده و دشمنان از پیام اربعین حسینی هراس و واهمه دارند

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست موسسه تحقیقات جمعیت وزارت علوم گفت: 6 میلیون و 100 هزار جوان مجرد در کشور و حدود سه میلیون و 200 هزار دانشجو داریم، در عمل امکان ازدواج بسیاری از مجردان کشور تحت مدیریت وزارت علوم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست موسسه تحقیقات جمعیت، وزارت علوم را از نهادهای موثر در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و گفت: بخشی از محتواهای درسی یا سیاست‌های آموزشی در کشور، نگاه منفی را نسبت به این قانون در دانشجویان ایجاد می‌کند که وزارت علوم باید این موارد را شناسایی و بازنگری کند.

خبرگزاری دانا

مهدی عطایی گفت: در حال حاضر، در سطح جامعه عللی مختلفی بر ارزش امر ازدواج فرزندان سایه انداخته و اهمیت آن را کمرنگ کرده که این مسئله موجب افزایش سن ازدواج فرزندان شده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قانون تسهیل ازدواج جوانان، 17 سال پس از تصویب در مجلس هنوز اجرایی نشده است.