دوشنبه 16 مهر 1403

سن ازدواج

سن ازدواج

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل ثبت احوال استان فارس، با ارائه تحلیلی از آمارهای جمعیتی در این استان، نسبت به افزایش قابل توجه جمعیت سالمند و حذف تدریجی عمه، خاله، دائی و عمو از فهرست فامیل در خانواده‌ها، طی سه دهه آینده، هشداری جدی داد.

خبرگزاری تسنیم

مدیر مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: با بالا رفتن سن ازدواج، توان باروری زنان به طور فزایندهای کاهش می‌یابد و در صورت ازدواج کردن در سنین بالا در اسرع وقت اقدام به باروری کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

خراسان نوشت: یک «دو دو تا چهارتای ساده» هم نشان میدهد که روزهای خطرناک جمعیتی پیش روی کشور است و اگر روند آمارها به همین منوالی باشد که هست، باید به استقبال ایرانی سالخورده و بحرانی در سال 1430 برویم.

خبرگزاری دانا

بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و به دنبال آن افزایش تجرد گرایی زنگ خطر برای مسئولین در خصوص تغییر هرم سنی جمعیت را به صدا درآورده است.

وب‌گاه فرارو

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در پژوهش‌های ما حدودا 12.5 درصد زوج‌های کشورمان دچار ناباروری اولیه هستند. ناباروری ثانویه هم به آن معناست که زوجی فرزند داشته باشند و فرزند دیگری بخواهند، اما علیرغم اقدام برای حداقل یکسال، موفق به باروری نشوند که شیوع آن بر اساس بررسی کشوری ما 16 درصد است.

وب‌گاه عصر ایران

در حال حاضر، به طور متوسط حدود 4 سال پس از ازدواج اولین فرزند زوجین به دنیا می‌آید. همین عدد برای فاصله بین فرزند اول و دوم حدود 5 سال است

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مختصات تقاضای مسکن در سال 1400، دو جزء اصلی دارد که اگر سرمایه‌گذاران ساختمانی، پروژه‌های جدید را با آن تطبیق دهند، شدت رکود موجود برای این گروه از سازنده‌ها تا حدودی تعدیل می‌شود. بررسی‌ها درباره آخرین وضعیت «شکل‌گیری تقاضای جدید» ناشی از ازدواج و طلاق در تهران و کشور نشان می‌دهد اگرچه میزان تقاضا با فاکتور ازدواج‌های سالانه، نسبت به ابتدای دهه...

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن تشریح روند کاهشی زاد و ولد در کشور و عوامل موثر در آن، تاکید کرد: از نظر ساختار جمعیتی به سرعت به سوی مشکل پیش می رویم؛ فرصت مداخله کوتاه است و عقلای کشور با هر مرام و مسلکی و در هر خط و جبهه سیاسی، راست یا چپ که هستند، باید این موضوع را باور کرده و برای رفع آن تلاش کنند.

خبرگزاری دانا

سال‌های اخیر در راستای تشکیل جامعه نوین اسلامی در برخی از محلات جنوب کشور مزون‌هایی با محوریت مسجد دایر شده است که صفر تا صد خدمات ازدواج آسان را در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌دهد.

خبرگزاری دانا

حجت الاسلام یارللهی از گرایش جوانان به سمت و سوی زندگی اشرافی و گران را بعنوان یکی از معضلات جامعه اسلامی نام برد و گفت: قرارگاه تحول محلات مبلغ ازدواج آسان و ساده زیستی است.

خبرگزاری دانا

کناری با بیان اینکه قرارگاه های تحول محلات نقش بسیار تاثیرگذاری را در حوزه توانمندسازی امنیتی محلات ایفا کرده اند، گفت: حضور سپاه در محلات و کاهش مسائل و مشکلات اقتصادی خانواده ها با کمک دستگاه های دولتی ذیربط سبب شده است بخشی از نیازمندی های جامعه رفع و گرایش به سمت و سوی تخلفات و مسائل امنیتی کاهش یابد.

خبرگزاری دانا

قرارگاه‌های مردم پایه طرح تحول محلات در استان هرمزگان با حمایت خود مردم محلی دست به اقدامات خارق العاده ای زده اند که در هیچ کجای دنیا به چنین شکل ممکن نخواهیم دید.

خبرگزاری دانا

کتایون حیدری گفت: در کل دنیا حدودا 80 میلیون زوج نابارور وجود دارد؛ ولی در کشور ما طبق آخرین آمار دفتر سلامت جمعیت حدود 3 میلیون زوج نابارور شناسایی شده که خدمات ناباروری را دریافت کرده اند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ازدواج دانشجویی به ایستگاه بیست و چهارم خود رسیده و پیش از این 23 مرحله از این طرح از سوی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اجرایی شده است؛ طرحی که انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده را بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی تا حدودی افزایش داد. طرح ازدواج دانشجویی از سال 76 به منظور افزایش تعداد ازدواج‌ها در سن جوانی و کاهش سن ازدواج در دانشگاه‌ها راه اندازی شد...

خبرگزاری دانا

کارشناس مسائل خانواده گفت: بحث پیر شدن جامعه، یکی از نتایج بی‌توجهی به فلسفه خانواده است که آینده کشور را تهدید می‌کند.