دوشنبه 16 مهر 1403

سهم ناچیز تامین مالی بازار سرمایه توسط بخش حقیقی کشور

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سهم ناچیز تامین مالی بازار سرمایه توسط بخش حقیقی کشور

حسین سلاح‌ورزی گفت: نگاهی اجمالی به آمار و ارقام بازار سرمایه نشان میدهد که تقریبا تامین مالی بازار سرمایه توسط بخش حقیقی کشور بسیار ناچیز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، حسین سلاح‌ورزی امروز پنج شنبه در همایش منطقه‌ای تامین مالی غرب کشور که در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: فضای کسب و کار کشور در پنج سال اخیر به صورت فصلی و منظم پایش شده است و در 18 فصل گذشته یکی از سه مانع اصلی کسب و کار مشکل تامین مالی بوده است.

نایب رییس اتاق ایران افزود: نگاهی اجمالی به آمار و ارقام بازار سرمایه نشان میدهد اگر دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها را کنار بگذاریم، تقریبا تامین مالی بازار سرمایه توسط بخش حقیقی کشور بسیار ناچیز است این در حالی است که خود سازمان بورس به عنوان نهاد متولی بازار سرمایه علاقه مند است تا تامین مالی حداکثری در جهت توسعه اقتصادی کشور صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل عدم تامین این سرمایه و اینکه شرکت ها از بازار سرمایه استفاده نمی کنند، این است که یکی از ویژگی های بورس و بازار سرمایه وجود شفافیت کامل است و ما به صورت سنتی در بنگاه ها زمینه مناسب برای شفافیت کامل و احراز حضور در بازار سرمایه تا به حال نداشتند.

این مسئول با بیان اینکه از لحاظ آگاهی و دانش در بنگاه ها تجهیز کافی صورت نگرفته است، ادامه داد: تعدد قوانین، تورم مقررات و تکثر مراجع تصمیم گیری در زمینه تامین مالی راحت بنگاه ها از بازار سرمایه نیز یک مانع جدی است‌.

سلاح ورزی خاطر نشان کرد: در کنار اراده ای که در سازمان بورس و بازار سرمایه وجود دارد و اقداماتی که تا کنون انجام شده است از جمله تسریع در پذیرش بنگاه ها و... باید اطلاعات کافی در اختیار بنگاه ها قرار گیردو نیاز به بازبینی مقررات برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه وجود دارد.

انتهای پیام /