سه‌شنبه 10 مهر 1403

سه هزار نفر از اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاوره تلفنی گرفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سه هزار نفر از اورژانس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاوره تلفنی گرفتند

زاهدان - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: سه هزار و 17 نفر از شهروندان این استان با تماس به شماره تلفن 115 از مرکز اورژانس این دانشگاه به صورت تلفنی در خصوص مسائل بهداشتی و درمانی مشاوره گرفتند.

دکتر فریبرز راشدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: یک پزشک عمومی در مرکز اورژانس زاهدان برای هدایت بیماران اورژانسی و ارتباط با تکنسین در صحنه تصادف و پیگیری روند رسیدگی به بیمار در مرکز اورژانس حضور دارد.

وی بیان کرد: همچنین در هر شیفت سه نفر کارشناس تریاژ برای پاسخگویی و راهنمایی تماس گیرندگان حضور دارند اما مشاوره‌های تخصصی تر به پزشک ارجاع می‌شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه از 23 هزار و 628 تماس تلفنی با مرکز اورژانس چهار هزار و 983 تماس منجر به ماموریت شده گفت: هشت هزار و 256 تماس تلفنی نیز در این مدت مزاحمت تلفنی ثبت شده است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است. شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*