یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سپاه پاسداران شیرینی مزاحمت نیروهای آمریکایی را به کام آنان تلخ کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سپاه پاسداران شیرینی مزاحمت نیروهای آمریکایی را به کام آنان تلخ کرد

شهرکرد - ایرنا - معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، روز چهارشنبه مزاحمت نیروهای آمریکایی برای نفتکش ایرانی در آب‌های دریای عمان را به کام دشمنان تلخ کرد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در یادواره سرداران، فرماندهان و 286 شهید شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تاکید کرد: نیروهای آمریکایی در این برنامه قصد خودنمایی و نشان دادن توان خود به جمهوری اسلامی ایران را داشتند که با اقدام قوی و شجاعانه سپاه پاسداران، توطئه آنها خنثی شد.

روزگار حاضر جنگ اراده‌هاست معاون رییس جمهوری روزگار کنونی را دوران جنگ اراده‌ها دانست و افزود: ملت بصیر و مقاوم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در برابر دشمنان ایستادگی کرده است. قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: آن‌طور که لیاقت جامعه ایثارگری در کشور بوده امکان خدمات‌رسانی وجود نداشته و امید است در دولت سیزدهم برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی توجه جدی‌تری به موضوع ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف شود که مسائل مرتبط با مسکن و اشتغال در اولویت آن قرار دارد.

پیگیری رفع مشکلات خانواده ایثارگران در دولت سیزدهم وی تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان آنان در دستگاه‌های اجرایی را یک قانون دانست و یادآور شد: در این راستا برخی دستگاه‌های اجرایی کوتاهی کرده‌اند اما وظیفه دارند این قانون را اجرا کنند که البته مجلس شورای اسلامی در این مسیر از دولت پشتیبانی می‌کند. معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: سلام مردم چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا را به رییس‌جمهوری می‌رسانم و امیدوارم در سال‌های پیش‌رو مشکلات جامعه ایثارگران کاسته شود. وی با اشاره به شجاعت رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس گفت: در جنگ تحمیلی رزمندگان ایران از افزون‌بر 30 کشور اسیر گرفته شد. قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: در جنگ تحمیلی کشورهای مختلف به رژیم صدام در عراق انواع سلاح، مواد شیمیایی، هواپیما، سرباز و پول کمک کردند. وی دفاع مقدس را یک جنگ بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: وقتی موازنه جنگ تغییر کرد و آثار شکست همه‌جانبه در لشکر بعث عراق مشخص شد، استراتژی دشمن در عرصه تبلیغاتی و عملیاتی عوض شد. معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در این دوران رزمندگان ایرانی از جمله رزمندگان شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در قالب کاروان پیاده و پذیرفتن سختی راه، با حضور در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل، عزم خود را برای دفاع از دشمنان دین خدا و جمهوری اسلامی، مکتب و پیروی از امام خمینی (ره) ثابت کردند. قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس قدرت اراده باعث شد ملت ایران در برابر دنیا سربلند شود. وی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی در 4 دهه گذشته، دست از دشمنی علیه ایران برنداشته‌اند و در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، سیاسی، فرهنگی و بخش‌های دیگر مزاحمت‌هایی برای کشور ایجاد کرده‌اند که البته نتوانستند در برابر اراده مردم ایران موفق شوند. به گزارش ایرنا، معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برای سفری 2 روزه وارد چهارمحال و بختیاری شد. ادای احترام به مقام والای شهدا لردگان، حضور در هشتمین یادواره شهدای سرداران، فرماندهان و 286 شهید شهرستان‌های لردگان و دیدار با 2 خانواده شهید و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس از برنامه‌های روز نخست سفر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود. حضور در گزار شهدای شهرکرد و ادای احترام به مقام والای شهیدان چهارمحال و بختیاری، افتتاح آسایشگاه جانبازان، حضور در همایش ایثارگران، شرکت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حضور در شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برنامه‌های روز دوم سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به بام ایران است. چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس افزون‌بر 2 هزار و 440 شهید تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده است. چهارمحال و بختیاری 10 شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد. لردگان در 170 و خانمیرزا در 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*