دوشنبه 9 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کوروش احمدی، دیپلمات بازنشسته کشورمان و کارشناس مسائل سیاست خارجی می گوید این نامزدها از کلی‌گویی و سخنان غیر‌مستند و ارجاع مسائل به کارشناسان در آینده یا ارائه وعده‌هایی بدون مشخص کردن منابع برای تامین مالی آنها یا اظهارات خوب و ناصحانه و مصلحانه فراتر نرفته و به مسائل اساسی که اقتصاد ما با آن مواجه است، نپرداخته‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم درحالی برگزار شد که نامزدهای پوششی - روکشی این انتخابات همچنان حملات خود را متوجه دولت روحانی کردند و به پزشکیان تاختند اما دو کاندیدای دیگر این جریان یعنی جلیلی و قالیباف ترجیح شان بر سکوت بود. پورمحمدی نیز در آخرین دور مناظرات بیشتر به ارائه برنامه پرداخت تا افشاگری.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتثادنیوز: پاکستان همزمان تلاش دارد تا تعاملاتش را با تهران و ریاض افزایش دهد. گروهی بر این باورند که اسلام آباد به واسطه فشارهای اقتصادی به اعراب بالاخص ریاض متمایل شده و همزمان برای رویارویی با رقیب قدرتمندش یعنی هند، کنار چین قرار گرفته؛ مقوله ای که سیاست خارجی این بازیگر را پیچیده جلوه داده است.

وب‌گاه فرارو

مشکلات اقتصادی ایران در دهه گذشته چند برابر شده است، به طوری که نمی توان فهمید (برای اصلاحات اقتصادی) از کجا باید شروع کرد. اضافه بر این مشکل، در انتخابات ریاست‌جمهوری اکثر کاندیداها مسائل سیاستی را براساس جذابیت برای رأی دهندگان اولویت بندی می‌کنند، نه براساس فوریت و واکنش پذیری به مداخلات سیاستی. در انتخابات فعلی ایران، به نظر می‌رسد نگرانی‌های اقتصادی کلیدی میان مردم و کاندیداها...

وب‌گاه عصر ایران

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام نیز اعلام کرد که متن مصالحه‌ای که دو سال پیش برای بازگشت آمریکا به برجام و ازسرگیری اجرای کامل توافق توسط ایران ارائه کرده بود، همچنان روی میز است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرعت رشد قیمت مسکن در تهران به «کمترین میزان 6.5 سال گذشته» رسید. فرود تورمی ملک ناشی از «برآیند 6 نیروی درونی و بیرونی» است. تورم نقطه‌ای مسکن از آذر96 تا قبل از خرداد امسال، همواره 2رقمی بود و میانگین آن طی این مدت، بالای 55درصد قرار داشت. ماه گذشته اما سطح قیمت آپارتمان، زیر 10درصد نسبت به خرداد پارسال افزایش یافت. بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد مسکن وضعیتی شبیه نیمه دوم92...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در روزهای اخیر شاهد آغاز کمپین‌های انتخاباتی شش نامزدی هستیم که قرار است در انتخابات 8 تیر مردم یکی از آنها را به عنوان مهمان جدید پاستور انتخاب کنند؛ نامزدها در این ایام تلاش می‌کنند با استفاده از روش‌های مختلف از جمله برنامه‌های تلویزیونی و مناظرات انتخاباتی، برنامه‌های خود را در سه حوزه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به رای‌دهندگان اعلام و آنها را به شرکت در انتخابات ترغیب کنند. سه نفر...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

درآستانه انتخابات ریاست‌جمهوری، «دنیای‌اقتصاد» درپرونده ویژه‌ای به بررسی دو اردوگاه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان پرداخته است. گفت‌وگو با مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان و گزارشی اختصاصی درباره شورای اجماع اصولگرایان بخشی از این پرونده است. همچنین دراین پرونده کوروش احمدی به بررسی سیاست خارجی نامزدها پرداخته است و رحمن قهرمان‌پور نیز دریادداشتی داغ نشدن مناظره پنجم را مانع دو قطبی شدن کامل انتخابات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

داریوش مجد: چهاردهمین رییس جمهور ایران که صبح روز نهم تیر از صندوق رای بیرون آمده در وهله اول با کدام مساله، مشکل و ضرورت مواجه می‌شود که کمپین‌ها و مشاوران انتخاباتی‌اش در مدت یک ماه، حرفی از آن نزده و راهکار و برنامه‌ای برای آن ارائه نکرده‌اند؟

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر پیشین ارتباطات گفت: پزشکیان با همین اعتقاد و مسیری که کار را آغاز کرده از همه جلو است ولی آنها نمی‌پسندند و دوست ندارند، فکر می‌کردند پزشکیان می‌آید و با 2 میلیون رای فضایی برای رقابت ایجاد می‌کند اما اکنون می‌بینند دست خدا بالای همه دست‌ها است.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهزاد نبوی در گفتگویی گفت: باید از ظریف تشکر کرد که فعالانه خود را وقف ستاد آقای پزشکیان کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هوش مصنوعی معتقد است: اگر اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و آزادی‌های مدنی اهمیت بیشتری دارند، مسعود پزشکیان ممکن است گزینه مناسبی باشد. هوش مصنوعی معتقد است: اگر اصلاحات اجتماعی، اقتصادی و آزادی‌های مدنی اهمیت بیشتری دارند، مسعود پزشکیان ممکن است گزینه مناسبی باشد. به گزارش عرشه آنلاین؛ هوش مصنوعی در پاسخ به سوالات تجارت‌نیوز درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ظریف با بیان اینکه ما اجازه می‌دهیم که حتی همین اقلیت سرکوب گر در جلسه ما حضور داشته و احساس آرامش کنند، بیان کرد: ما وظیفه داریم تا پای جان برای شما مردم باشیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از تحلیلگران با اشاره به تعاملات اقتصادی امارات در دو زمین شرق و غرب براین باورند که ابوظبی در تلاش است تا با نظم چند قطبی حاکم خود را انطباق دهد و از همین رو شاهد آن هستیم که این بازیگر عرب حاشیه خلیج فارس هم به ساز آمریکا می رقصد و هم در زمین رقبای این بازیگر بازی می کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

140 نفر از اقتصاددانان کشور با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از مسعود پزشکیان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.