دوشنبه 9 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه الف

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید امیرعبداللهیان با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در عرصه سیاست خارجی، توانست علاوه بر اینکه بسیاری از این تهدیدها را رفع کند، تعداد قابل توجهی از آنها را تبدیل به فرصت شد.

وب‌گاه گسترش

مساله‌ای که به سیاست خارجی ارتباط نزدیکی ندارد، اما در بحث ملی فعلی جایگاه بالایی دارد، عدالت اقتصادی است. رشد اقتصادی ناشی از نفت خوب است؛ زیرا اشتغال ایجاد می‌کند و فقر را کاهش می‌دهد؛ اما این رشد معمولا به رفاه مشترک نمی‌انجامد و بهبود توزیع درآمد را تضمین نمی کند. دلیل این بدبینی هم این است که حداقل در گذشته، مزایای رانت‌های نفتی به طور یکسان به پایین نردبان اقتصادی و سیاسی کشور...

خبرگزاری تسنیم

فرمانده‌کل سپاه با تأکید بر اینکه امیرعبداللهیان زبان دیپلماسی مقاومت را به خوبی می‌دانست، گفت: شهید امیرعبداللهیان از منافع ملی ما دفاع می‌کرد و هیچ کجا هراس نداشت و این خصیصه او را به شخصیت معیار سیاست خارجی در عرصه دستگاه دیپلماسی کشور تبدیل کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: با عنایت به وجود اشتراک‌های متعدد میان دو ملت ایران و آذربایجان، گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور دوست و همسایه از الزامات متقابل پیشبرد و تحکیم سیاست همسایگی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سرپرست وزارت امور خارجه گفت: با عنایت به وجود اشتراک‌های متعدد میان دو ملت ایران و آذربایجان، گسترش و تعمیق روابط میان دو کشور دوست و همسایه از الزامات متقابل پیشبرد و تحکیم سیاست همسایگی است.

وب‌گاه گسترش

رشد قیمت مسکن در تهران به کمترین سطح 6.5 سال گذشته رسیده است. این کاهش قیمت مسکن ناشی از ترکیب شش نیروی درونی و بیرونی تحت عنوان فرود تورمی ملک اتفاق افتاده است. در بازه زمانی از آذر 96 تا قبل از خرداد امسال، نرخ تورم در بازار مسکن همواره در حدود دو رقمی بود و میانگین آن در این دوره بیش از 55 درصد بود. اما در ماه گذشته، قیمت آپارتمان‌ها کاهشی کمتر از 10 درصد نسبت به خرداد سال قبل داشتند....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر دفاع پاکستان گفت: این کشور برای ریشه‌کنی تروریسم در مرزهای جنوب غربی خود مصمم و در دفع این پدیده شوم از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

با نزدیک‌شدن به انتخابات ایران و ایالات متحده، مردم ایران بر مسئله تحریم‌های سخت غرب و روابط با آمریکا تمرکز زیادی دارند. تهران و واشنگتن برای چندین دهه روابط پرتنشی را پشت سر گذاشته‌اند. انقلاب 57 ایران نقطه‌عطفی در این روابط بود؛ دانشجویان معترض سفارت آمریکا در تهران را تصرف کردند و بیش از 50 آمریکایی را به مدت 444 روز گروگان نگه داشتند. امروزه ساختمان قدیمی سفارتخانه محل موزه‌ای...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه خبر آنلاین

کارشناس روابط خارجی آمریکا گفت: همه نامزدهای انتخابات ایران با وجودی که از وضع موجود انتقاد می کنند، اما رئیسی را ستایش می کنند و قول می دهند که راه او را ادامه دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ابطحی نوشت: به پیر و به پیغمبر با رأی ندادن جمهوری اسلامی سقوط نمی‌کند. آنها که در خارج از کشور هستند و تبلیغ به عدم مشارکت می‌کنند، بعداز پایان رأی گیری هرکسی رییس جمهور شود به زندگی آنها لطمه وارد نمی‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در راستای سیاست دوگانه واشنگتن با ادعای حمایت از مردم ایران اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا از آغاز دولت جو بایدن بیش از 600 تحریم علیه ایران و نهادهای ایرانی وضع کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با ادعای حمایت از مردم ایران گفت: «ما از آغاز این دولت بیش از 600 تحریم علیه ایرانی و نهادهای ایرانی وضع کرده ایم. برخی از این تحریم ها برای حمایت از تروریسم و سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده هستند، اما تعدادی از آنها برای سرکوب مردم ایران هستند.»