شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه فرارو

شامگاه دوشنبه جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن در آغاز هفته وحدت با دکتر مسعود پزشکیان در نهاد ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری تسنیم

حسن روحانی و شهید رئیسی در اولین سفر خود به نیویورک در مقام رئیس جمهور رخدادهای مهم و قابل توجهی داشتند؛ به بهانه سفر پیش روی پزشکیان، در این گزارش به بررسی دو سفر روسای جمهور پیشین پرداخته‌ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک روزنامه نزدیک به طیف تندرو اصولگرا، در تحلیل نشست خبری دیروز و سخنان و مواضع پزشکیان، ضمن استقبال از مواضع رئیس جمهور در حوزه سیاست خارجی نسبت به ادبیات و نحوه پاسخگویی او ابراز نگرانی کرده است.

وب‌گاه فرارو

نماینده مردم ایلام با بیان اینکه امروز بیش از 250 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان صرف بین 5 تا 8 میلیون نفر تبعه خارجی می‌شود، اظهار داشت: آن‌ها امروز به کلیدداران خانه‌های ایرانی تبدیل شده و بزرگ‌ترین خطر امروز این است که با ورود بی رویه و بی حساب و کتاب آن‌ها تا عمق خانه‌های ما نفوذ کرده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سرویس‌های خارجی با پرداخت 100 میلیون تومان ناقابل، اتباع خارجی را به جاسوس‌های سهل الوصولی تبدیل کرده اند که امروز امنیت کشور ما را به خطر می‌اندازند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با پیام پزشکیان به غرب مبنی بر امادگی ایران برای تعاملی سازنده، تحلیلگران در باب سیاست خارجی دولت چهاردهم نظرات متفاوتی را ارائه کردند. به باور این گروه احیای توافق برجام در شرایط کنونی امکان پذیر نمی باشد و در صورتی که تهران و واشنگتن پشت میز مذاکره بازگردند، معادلات پیچیده فراوانی پیش رویشان قرار دارد که باید بدان بپردازند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به پزشکیان گفت: سعی کنید اولاً متن برجام و FATF را برای یک بار بخوانید و صرفاً به وسوسه‌های کسانی که خانواده و بچه‌هایشان در خارج از کشور هستند اعتماد نکنید. ثانیاً از تلاش‌های باطل و چشم امید بستن به دشمنان ملت به جای اعتماد به ملت بزرگ ایران در دولت آقای روحانی عبرت بگیرید.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یوآو گالانت برکنار شد و جدعون ساعر به عنوان وزیر جنگ اسرائیل معرفی می شد. جدعون ساعر در دوره فعالیت خود در حزب لیکود، یکی از چهره‌های کلیدی در سیاست اسرائیل بود یوآو گالانت برکنار شد و جدعون ساعر به عنوان وزیر جنگ اسرائیل معرفی می شد. جدعون ساعر در دوره فعالیت خود در حزب لیکود، یکی از چهره‌های کلیدی در سیاست اسرائیل بود

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور تحت تاثیر وسوسه کسانی که خانواده آنان در خارج از کشور هستند، قرار نگیرد چرا که با برجام هم تحریم‌ها رفع نمی‌شود.

وب‌گاه فرارو

با حکم معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، محمدرضا جوادی‌یگانه به سمت «مشاور اجتماعی و رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری» منصوب شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در حکمی حسن عابدینی را به سمت معاون سیاسی سازمان صداوسیما منصوب کرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اشتراکات فراوانی که میان ملت ایران و عراق و اقلیم کردستان وجود دارد منحصر به صرف موضوعات اعتقادی نیست بلکه عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و بهم پیوستگی‌های اقلیمی را هم دربرمی‌گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه خبر آنلاین

غلامعلی رجائی گفت: آقایان موسوی و کروبی با هم حصر شدند و باید با هم آزاد شوند. اینکه بخواهند در آزادی‌شان تفکیک ایجاد کنند کار درستی نیست. حالا نمی‌دانم چه دلایلی برای جدا کردن آقای مهندس موسوی وجود دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

معمولا رؤسای‌جمهور فردای پیروزی انتخابات کنفرانس خبری برگزار می‌کنند اما نخستین جلسه مطبوعاتی رئیس دولت چهاردهم تقریبا 50 روز بعد از تحلیف برگزار شد تا مسعود پزشکیان و مشاورانش با آمادگی بیشتری رودرروی خبرنگاران بنشینند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مردم ایران با تعالیم نهج‌البلاغه انقلاب کردند ولی اکنون طعم اجرائی شدن فرمان‌های امیرالمومنین علیه‌السلام که در سرتاسر نهج‌البلاغه ثبت است را نمی‌چشند.