شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور با تاکید بر این که مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس امید دشمنان را ناامید کردند، گفت: امروز قدرت و بازدارندگی ایران ما باعث شده است هیچ اهریمنی به خود اجازه ندهد به خاک عزیز ما تجاوز کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان طی پیامی درگذشت استاد محمود حکیمی را تسلیت گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضویت ایران در بریکس موجب شده تا گمانه زنی‌ها در باب فرصت‌ها و چالش‌های احتمالی تهران از هم صدایی با روسیه و چین افزایش یابد، به باور ناظران عضویت در این نهاد به ایران فرصت می‌دهد تا به گونه‌ای از تحریم‌های غرب رها شود هرچند تهران در حوزه تبادل ارز و فروش منابع خود به دلار با مانعی جدی روبرو خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان ظهر امروز - جمعه - با حضور در بیمارستان چشم پزشکی فارابی، از تعدادی از مجروحان حمله تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان که برای درمان به جمهوری اسلامی ایران منتقل شده‌اند، عیادت کرد.

وب‌گاه الف

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عملیات رژیم صهیونیستی در لبنان را یک جنایت همه‌جانبه توصیف کرد و افزود: لازم است کشورهای آزادیخواه جهان به سمت خودکفایی و بومی‌سازی در تولید کالاهای خود بروند و در همین راه تحریم کالاهای صهیونیستی را به عنوان یک اولویت دنبال کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

الگوی رفتار و دیپلماسی دولت حسن روحانی در دوره ترامپ و بازی و استفاده از شکاف اروپا - ترامپ آنقدر هوشمندانه بود که حتی در شورای امنیت سازمان ملل دولت روحانی توانست در برابر آمریکا موفق باشد.

خبرگزاری تسنیم

تکیه بر دشمنان نه تنها نادانی است، بلکه عواقب جبران‌ناپذیری برای یک کشور دارد. ترور سردار سلیمانی، کمک تسلیحاتی به صدام و سرنگونی هواپیمای مسافربری ما بخشی از عداوت آمریکایی‌ها با ملت ایران است؛ لذا دشمنی ما محدود به بحث تحریم‌ها نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

تیتر یک سایت رئیس جمهوری بعد از دیدار او با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را مشاهده می‌کنید.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر دفاع با اشاره به تهدیدات پیش‌روی ونزوئلا، گفت: خنثی‌سازی طرح کودتا و ترور در روزهای اخیر نشان‌دهنده تداوم توطئه‌های امپریالیسم با هدف مقابله با روند استقلال‌طلبی ونزوئلا است.‌

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس جمهور گسترش تعامل و روابط با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام متقابل را محور حرکت دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی عنوان کرد و گفت: با هیچ کشوری دعوا نداریم و بنای ما گسترش روابط بر اساس احترام متقابل است، اما قطعا حرف زور را نیز نخواهیم پذیرفت.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور گفت: بنای ما گسترش روابط بر اساس احترام متقابل است، اما قطعا حرف زور را نیز نخواهیم پذیرفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور گفت: بنای ما گسترش روابط بر اساس احترام متقابل است، اما قطعا حرف زور را نیز نخواهیم پذیرفت.