جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آمریکا درباره شکست اوکراین هشدار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کمیسیون اتحادیه اروپا بودجه‌ای اضافی برای بالا بردن ظرفیت تولید سلاح توسط کشورهای عضو تصویب کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست وزیر پاکستان درباره تحولات غزه و دریای سرخ با سفیر آمریکا گفت‌وگو کرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایرن در سازمان ملل متحد از تصویب پیش نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام هراسی حمایت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در روزهای اخیر در سخنانی جنجال برانگیز رژیم صهیونیستی را به استفاده از «گرسنگی به‌عنوان سلاح» در جنگ غزه متهم کرده، هشدار داد که این رژیم در حال قتل‌عام مردم غزه است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استفاده سیاسی و ابزاری از حقوق بشر و سازوکار‌های حقوق بشری بین المللی، بخشی از واقعیت سیاست خارجی آمریکا است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بورل در جریان سفر به واشنگتن به خبرنگاران گفت، نتیجه درگیری در اوکراین در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد، بنابراین غرب نباید کمک نظامی خود به دولت کی‌یف را به تعویق بیاندازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: بسیاری از تحلیل‌ها انتشار یک حمله بزرگ از سوی روسیه را در تابستان دارند و اینکه اوکراین نمی تواند تا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتظر بماند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، با نگاهی به سراسر پهنه قاره اروپا از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در سال 1402 در می‌یابیم که حزب‌های راست افراطی با شعارهای گوناگون همچون ملی‌گرایی نوستالژیک، ملی‌گرایی عوام‌گرایانه، محافظه‌کاری دوآتشه با ریشه‌های فاشیستی و گرایش‌های دیگر از بازگشت چشمگیر خود به صحنه سیاسی به وجد آمده‌اند. قدرت‌یابی حزب‌های پوپولیست و افراطی در سپهر سیاسی کشورهای...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقامات آمریکایی با فرار بِه جلو و فعال کردن ماشین تبلیغاتی خود در خصوص حقوق بشر در ایران، قادر نخواهند بود به تطهیر ظلم و مشارکت آمریکا در نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری بپردازند. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آمریکا در نزد وجدان بشریت و افکار عمومی جهان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیشنهاد پاپ فرانسیس برای آغاز مذاکرات صلح از سوی اوکراین انتقاد کرد. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: اظهارات «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان درباره آغاز مذاکرات صلح اوکراین، بی موقع بوده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با یک رسانه اسپانیایی گفت:...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدعیان حقوق بشر به بهانه فوت یکی از شهروندان ایرانی، ژست حقوق بشری به خود گرفتند و خود را مدافع حقوق زنان و کودکان ایرانی معرفی می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پارلمان آلمان با اکثریت قاطع درخواست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی برای تامین موشک‌های کروز تاروس برای اوکراین را رد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالی که بحث ها درباره طرح ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین بین احزاب آلمانی بالا گرفته و مناقشات در این باره تشدید شده بود پارلمان آلمان با رای اکثریت به این طرح بحث برانگیز رای منفی داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آمریکا و انگلیس در ادامه ادعاهای خود علیه ایران در ارتباط با فعالیت‌های انصارالله یمن، از بازرسی دریانوردی سازمان ملل خواستند که اقدامات بیشتری برای جلوگیری از آن‌چه انتقال موشک‌های ایرانی به بنادر تحت کنترل انصارالله در غرب یمن می‌خواندند، انجام بدهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منابع وابسته به اسرائیل به فلج شدن زندگی شهرک نشینان در دو شهرک اسرائیل نشین در شمال فلسطین اشغالی بر اثر حمله های مقاومت اسلامی لبنان اشاره کردند.