جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که جامعه جهانی در حال حاضر با بدترین بحران در چند دهه اخیر مواجه است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه بر لزوم تلاش برای گسترش مناسبات دو تعمیق همکاری‌ها با تونس در عرصه‌های مختلف تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دو کشور ایران و فرانسه برای توسعه روابط در ابعاد مختلف تاکید کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بنده دستم نه با خون آلوده است، نه با پول. اگر با پول بود حتما جناب دادستان اطلاع دارند و اگر با خون آلوده بود که گفته می‌شد و مطرح می‌گردید... آیا من نمی‌توانستم در شانزه‌لیزه و یا در خیابان‌های نیویورک قدم بزنم؟! پس چرا توی مملکتم هستم؟.. دستم به مال آلوده نیست بروید ببینید. نخست‌وزیر بودم اما زندگی کوچکی داشتم... از مال دنیا هم چیزی ندارم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که برای ارائه به اجلاس سران اتحادیه اروپا در هفته آینده تهیه شده است، رهبران این اتحادیه با طرح ادعای بی اساس در مورد همکاری میان تهران و مسکو، به دنبال اتخاذ تصمیمات جدید ضد ایرانی هستند. ایرنا خبرگزاری دولت نوشت: اتحادیه اروپا قصد دارد با طرح این ادعای واهی و بی اساس که ایران موشک‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است، تصمیمات خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس‌جمهور آمریکا در پیامی به کنگره تصمیم خود مبنی بر تمدید وضعیت اضطراری ملی این کشور در قبال ایران را اعلام کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا قصد دارد با طرح این ادعای واهی و بی اساس که ایران موشک‌های خود را در اختیار روسیه قرار داده است، تصمیمات خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «دیلی بیست» در تحلیلی به قلم جیمز وارن می‌نویسد: بزرگ‌ترین مشکل آمریکا این است که راهبرد ایران در منطقه خاورمیانه به ویژه در 2 دهه گذشته، کار می‌کند و از راهبرد آمریکا بسیار موفق‌تر است. جنگ اسرائیل و حماس به طور اساسی مسیر سیاست خاورمیانه را تغییر داده و سطحی از نوسانات را به تحولاتی که در دهه‌های گذشته دیده نشده بود تزریق کرده است. این درگیری نه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: شمارش معکوس برای رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه عدد 2 را نشان می‌دهد؛ در این مقطع زمانی، بیش از هر زمان دیگری برنامه‌های نامزدهای این انتخابات در بوته نقد صاحب‌نظران این کشور قرار گرفته است؛ برخی از این برنامه‌ها از نگاه کارشناسان، عملیاتی و قابل تحقق و برخی دیگر با رویکرد عوام‌فریبانه و بدون پشتوانه مالی برای اجرا توصیف شده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد گزارشی درباره وضعیت زنان ایرانی منتشر کرد که بر اساس آن مدافع حقوق آنها شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک رسانه معروف آمریکایی ضمن بررسی شطرنج پیچیده ژئوپولیتیک در خاورمیانه تاکید کرد: بخش عمده‌ای از موفقیت چشمگیر سیاست خارجی ایران، از هوش راهبردی آیت‌الله خامنه‌ای و مشاوران کلیدی او ناشی می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در دولت قبل، سیاست خارجی به دیپلماسی برجامی تقلیل پیدا کرد، تا جایی که عملا سیاست خارجی در روابط با سه چهار کشور معدود غربی خلاصه شد، آن هم نه از موضع برابر بلکه از موضع انفعال و حقارت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه 22 اسفند (به وقت محلی) وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به نظر می‌رسد رشد اقتصادی ایران از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم با رشد اقتصادی که در مقاطعی از دهه90 تجربه شد یک تفاوت اساسی دارد، آن هم «حس نشدن» این رشد توسط مردم است. به گفته کارشناسان، دلیل این موضوع افزایش رشد اقتصادی در گذشته همگام با کاهش تورم است. اتفاقی که فقدان آن طی سال‌های گذشته احساس می‌شود. از سوی دیگر یکی از شرط‌های لازم برای تحقق رشد اقتصادی با کیفیت و خوب کاهش استرس...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس‌جمهور آمریکا «وضعیت اضطراری ملی» در قبال ایران را که در سال 1979 در پی اشغال لانه جاسوسی اعلام شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. بایدن «وضعیت اضطراری» را در مورد ایران تمدید کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه 22 اسفند وضعیت اضطراری ملی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.