جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: دولت باید بداند اگر می‌خواهد با دنیا تجارت کند و بخش تجارت خارجی در خدمت توسعه اقتصادی باشد و نیز سیستم بانکی با دنیا کار کند و تحریم‌ها بی‌اثر شود، باید با جامعه جهانی تعامل داشته باشد. این به نفع دولت است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دشمنان همواره عملیات گسترده‌ای را علیه کشور و دستگاه‌های اطلاعاتی داشته‌اند و به ویژه در یک سال گذشته یک جنگ ترکیبی را برضد کشور به راه انداختند که دستگاه‌های اطلاعاتی تمام توان خود را صرف مقابله با این اقدامات کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر تاجیکستان در ایران گفت: در 3 سال اخیر، مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران و تاجیکستان به 270 میلیون دلار در سال رسیده و 5 برابر شده است.

خبرگزاری میزان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس انقلابی و کارآمد، مجلسیست که به دنبال حل مشکلات کشور و مردم باشد گفت: مجلس باید در مبارزه با فساد کوشا باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

علی مطهری گفت: مردم برای اصلاح امور حتما در انتخابات شرکت کنند زیرا مجلس می‌تواند تغییر ایجاد کند.

خبرگزاری دانشجو

ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران به اظهارات تند محسن آرمین نایب رئیس جبهه اصلاحات که مشارکت‌طلبان در انتخابات تخطئه و متهم به انشعاب‌طلبی کرده بود؛ واکنش نشان داد. سازندگی تاکید کرد که طیف مخالف ارائه لیست در جلسه اصلاحات، از فقدان پایگاه رأی اجتماعی می‌ترسند و نه محدودیت‌های موجود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجلسی‌ها خصوصا رئیس فعلی پارلمان در حال توضیح و تشریح عملکرد مجلس یازدهم در روزهای پایانی هستند. قالیباف، مجلس یازدهم را مجلسی تراز و موفق می‌داند و در حساب توییتری خود گفته است مجلس یازدهم به 19 وعده از 21 وعده انتخاباتی خود عمل کرده و آن دو وعده باقی‌مانده هم طی روزهای آینده محقق خواهند شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

«مردم در تلویزیون شاهد موفقیت های دولت کشورمان در حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصاد و بهبود شاخص‌های اقتصادی هستند اما در عمل و در زندگی خود وقتی به یخچال می نگرند (واقعیت های عینی زندگیشان)، چیزی مشاهده نمی کنند. مساله ای که به یک چالش مهم برای نظام حکمرانی ایرانی در وضعیت کنونی تبدیل شده و باید تدبیری جدی برای آن اندیشیده شود.» - شاید بتوان آشوب و آشفتگی را واژگانی دانست که به بهترین...

وب‌گاه مشرق نیوز

ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات تند محسن آرمین نایب رئیس جبهه اصلاحات تاکید کرد که طیف مخالف ارائه لیست در جلسه اصلاحات، از فقدان پایگاه رأی اجتماعی می‌ترسند و نه محدودیت‌های موجود.

وب‌گاه خبر آنلاین

قالیباف، مجلس یازدهم را مجلسی تراز و موفق می‌داند و در حساب توییتری خود گفته است مجلس یازدهم به 19 وعده از 21 وعده انتخاباتی خود عمل کرده و آن دو وعده باقی‌مانده هم طی روزهای آینده محقق خواهند شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت بایدن با هدف تمرکز استراتژیک بیشتر بر سیاست خارجی ایالات متحده، روی کار آمد. رئیس‌جمهور و تیمش قول دادند که به جنگ‌های همیشگی ایالات متحده پایان دهند. در سال اول، دولت به جنگ دو دهه ای در افغانستان خاتمه داد و متعهد شد که حضور نظامی ایالات متحده در خاورمیانه را به میزانی مناسب کاهش خواهد داد،، این بازیگر حتی رابطه ای «پایدار و قابل پیش بینی» با روسیه را دنبال کرد. منطق...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بعد از ظهر امروز حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان مکالمه تلفنی داشتند. امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند. وزیر امور...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور آمریکا در آستانه دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در سخنرانی‌ای در کاخ سفید گفت: ما اکنون نمی توانیم درباره اوکراین عقب نشینی کنیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت خزانه داری آمریکا به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه و اوکراین و در پی دستور جو بایدن رئیس جمهور این کشور اعلام کرد بیش از 500 فرد و نهاد در روسیه به دلیل نقض حقوق بشر و جنگ اوکراین تحریم شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا که در آستانه دومین سالگرد آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در کاخ سفید سخنرانی می کرد، گفت: ما اکنون نمی توانیم درباره اوکراین عقب نشینی کنیم.