جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برت هولمگرن، دستیار امور اطلاعاتی و تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا در اکتبر 2023 در سخنرانی‌ای با موضوع "اطلاعات و دیپلماسی: " یک مدل جدید برای یک دوره جدید" ایراد نمود که بخش‌هایی از آن در نشریه فارن پالیسی منتشر شده است.

خبرگزاری دانشجو

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: با ترور شهید فخری‌زاده نمایندگان مجلس درخواست دوفوریت برای طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را ارائه کردند که در نهایت به تصویب مجلس رسید. وی افزود: برخی‌ها در داخل با خوش خیالی فکر می‌کردند در انتخابات 2020 اگر جو بایدن رئیس جمهور شود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هفته ها تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه باقی مانده، نتیجه این کارزار نیز از پیش تعیین شده است، ولادیمیر پوتین برای شش سال دیگر در قدرت می ماند. انتخاب قریب‌الوقوع پوتین سوالی را درباره سیاست دولت بایدن درباره روسیه مطرح می‌کند. آیا ایالات متحده خواهان یک روسیه دموکراتیک شده است؟ آیا بایدن به برکناری پوتین امیدوار است؟ آیا بدون پوتین، اتحاد روسیه با جمهوری خلق چین از بین می‌رود؟...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موسسه گالوپ با توجه به امارنظرسنجی ها، بایدن را 8 ماه پیش از انتخابات، منفورترین رئیس جمهور پس از جنگ جهانی دوم معرفی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی بار دیگر به «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا و کابینه او تاخت و گفت: «اگر بایدن و اراذل او در سال 2024 پیروز شوند، بدترین اتفاقات پیش خواهد آمد.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت بایدن با هدف تمرکز استراتژیک بیشتر بر سیاست خارجی ایالات متحده، روی کار آمد. رئیس‌جمهور و تیمش قول دادند که به جنگ‌های همیشگی ایالات متحده پایان دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت بیش از 3 هزار شهرک جدید در کرانه باختری را خطرناک و نقض فاحش قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

خبرگزاری تسنیم

جریان ضد ایران خارج‌نشین که تز اصلی مقابله با برگزاری انتخابات در ایران را طراحی کرده، در آخرین تلاش خود می‌خواهد بیانیه‌ای را به امضای برخی رادیکال‌های جبهه موسوم به اصلاحات در ایران برساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دشمنان پوتین در طول این سال‌ها به طرق مختلفی هدف قرار گرفته شده‌اند: تیراندازی، مسمومیت و حتی سقوط هواپیما. الکسی ناوالنی هم جدیدترین دشمن رئیس جمهور روسیه است که در زندان درگذشت.

وب‌گاه الف

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بشدت معتقدم که حتما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم، نظر کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند تا از این راه نظام را اصلاح کنند، قبول ندارم.

خبرگزاری تسنیم

سرلیست فهرست انتخاباتی صدای ملت با بیان اینکه مشکلات قابل‌حل است، گفت: این امر به‌ویژه به کمک ترکیب مجلس می‌تواند آغاز شود تا توازنی هم در سیاست خارجی و هم اقتصاد ما برای رفع تحریم‌ها فراهم شود.

وب‌گاه الف

دکتر مصطفی گودرزی استاد دانشگاه و عضو پیوسته فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی که نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از تهران شده است در گفتگویی دیدگاههای خود را در خصوص مسایل جاری و عملکرد مجلس بیان کرد که در ادامه می خوانید.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود تلاش‌های گسترده سرویس‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی برای نا امن کردن ایران، سربازان گمنام امام زمان در دستگاه‌های اطلاعاتی همواره توطئه های پیچیده دشمنان را خنثی کرده اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود همه شرارت‌ها و توطئه‌ها، اقدامات دستگاه‌های اطلاعاتی ایران را در منطقه به جزیره ثبات در منطقه تبدیل کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی، رئیس‌جمهوری روسیه را به تغییر نظم جهان متهم کرد.