شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر یک وفاق ملی در کشور ایجاد نشود، وقتی جراحی انجام می‌دهید، خون‌ریزی آن به شدت زیاد می‌شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عقب نشینی آذربایجان از موضع خود در مورد کریدور زنگزور به معنای عقب نشینی کامل از این طرح نیست بالاخص آن که ایروان سیگنال‌های مثبتی در رابطه با افتتاح زنگزور فرستاده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه هلند با طرح ادعاها پیرامون ارسال موشک بالستیک از سوی ایران به روسیه، از احضار سفیر ایران خبر داد.

وب‌گاه الف

وزیر خارجه روسیه، همتای ایرانی خود را به روسیه دعوت کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عقب با اشاره به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران درباره طرح صلح روسیه و اوکراین تاکید کرد: ایران با این کار خود نشان‌می‌دهد که جنجال‌هایی که گفته می‌شود ما به روسیه پهپاد و موشک می‌دهیم، صحیح نیست بلکه ما صلح را تقدیم می‌کنیم. ز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«محوطه باستانی هگمتانه با شواهدی بی‌نظیر از دوره ماد، هخامنشی، اشکانی و ساسانی با اجماع اعضای کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسید.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که از مسیر بریکس میان کشورهای درگیر به نوعی میانجی‌گری کند و با اقداماتی که مبتنی بر منافع طرفین است، خشونت‌ها و درگیری‌ها را به پایان برساند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گروهی می‌گویند که این کریدور می‌تواند به عنوان بخشی از کریدور میانی شمال و جنوب و در راستای منافع ایران و آذربایجان عمل کند. اما گروهی دیگر با اشاره به کریدور زنگزور، مدعی‌اند که تمرکز تهران بر کریدور ارس، برای رقبا به معنای کم‌رنگ شدن معنای کریدور زنگزور است. ساناز نفیسی در اقتصادنیوز نوشت تفسیرها از توافق تهران و باکو در باب کریدور ارس متفاوت است؛ گروهی می‌گویند که این کریدور می‌تواند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره پیشنهاد ایران برای طرح صلح روسیه و اوکراین تاکید کرد: اساساً ما معتقدیم مسائل میان اوکراین و روسیه می‌تواند با یک نگاه تازه و از مسیر مذاکره حل و فصل شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه روسیه، همتای ایرانی خود را به روسیه دعوت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را به روسیه دعوت کرده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ابراهیم رضایی فصل مشترک دو بیانیه اخیر اروپایی‌ها علیه ایران را نقض حاکمیت ملی کشورمان دانست و گفت: اتحادیه اروپا در جایگاهی نیست که درباره برنامه هسته‌ای کشورمان تعیین تکلیف کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تفسیرها از توافق تهران و باکو در باب کریدور ارس متفاوت است؛ گروهی می‌گویند که این کریدور می‌تواند به عنوان بخشی از کریدور میانی شمال و جنوب و در راستای منافع ایران و آذربایجان عمل کند. اما گروهی دیگر با اشاره به کریدور زنگزور، مدعی‌اند که تمرکز تهران بر کریدور ارس، برای رقبا به معنای کم‌رنگ شدن معنای کریدور زنگزور است.

خبرگزاری دانشجو

وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه الفرات عراق گفت: با برقراری امنیت در مرزهای ایران و عراق و کم شدن شر عناصر مزاحم، ارتباطات اقتصادی، تجاری و ترددهای مرزی به شکل وسیع‌تر انجام می‌شود.

خبرگزاری مهر

وزیر امورخارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه الفرات عراق گفت: با برقراری امنیت در مرزهای ایران و عراق و کم شدن شر عناصر مزاحم، ارتباطات اقتصادی، تجاری و ترددهای مرزی به شکل وسیع‌تر انجام می‌شود.