شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

حسن روحانی در دیدار با وزیران و معاونان سابق رئیس‌جمهور تاکید کرد: تا امروز با درایت و رهنمودهای و ارشادات مقام معظم رهبری بحمدالله از جنگ فاصله گرفتیم و امیدواریم در ادامه با درایت ایشان همچنان از این تهدیدات عبور کنیم.

وب‌گاه الف

رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: همه باید به دولت چهاردهم کمک کنیم؛ اگر موفقیت به دست بیاورد کار بسیار بزرگی انجام می‌دهد و برای اصلاح اقتصادمان باید روابط با دنیا اصلاح شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجمع استانداران ادوار ایران امروز - سه شنبه - با اسکندر مومنی در وزارت کشور دیدار و گفتگو کردند. وزیر کشور ضمن خیرمقدم به استانداران اسبق کشور و با اشاره به اهمیت مشاوره و تخصص گفت: من در همه دوران مسئولیت همواره از مشاوره های اتاق فکر بهره برده ام و این رویه ادامه خواهد داشت، به خصوص مشاوره های برون سازمانی می تواند درک بهتری از نقاط ضعف هر سازمان...

خبرگزاری مهر

وزیر کشور در مجمع استانداران اداور کشور پیشنهاد داد کارگروه‌هایی برای استان‌های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور دوره‌های یازدهم و دوازدهم با انتقاد از عملکرد صداوسیما اظهار داشت: قبلاً می‌گفتم صداوسیما ملی نیست، میلی است، الان صداوسیما باندی و گروهکی شده است. یک گروه صداوسیما را گرفته، هرچه دلشان بخواهد را پیش می‌برند و تهمت و افترا می‌زنند. آنچنان پشتشان گرم است که هیچ دادگاهی نمی‌تواند کاری کند و هیچ شکایتی به جایی نمی‌رسد.

خبرگزاری تسنیم

اسکندر مومنی گفت: اکثر کارکردها و امور وزارت کشور ماهیت بین سازمانی دارند و وزارت کشور به عنوان متولی، نقش سیاستگذار و حاکمیتی دارد، از همین رو انتخاب استانداران اهمیت ویژه‌ای دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقدامات اسرائیل در غزه، دفاع از خود نیست، نقض گسترده حقوق بشر است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور روز چهارشنبه در اولین سفر خارجی دوره ریاست جمهوری در راس هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای سفر رسمی سه روزه عازم عراق می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که سفر رئیس‌جمهور به عراق در راستای بهبود حجم مبادلات اقتصادی و ارتقای سطح روابط دو کشور هدف‌گذاری شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عراق در چندین عرصه کلیدی از جمله امنیت و اقتصاد برای ایران به سان دروازه ورود به جهان عرب و دارای اهمیت استراتژیک است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگرچه پزشکیان توسط جناح اصلاح طلب حمایت می شود، اما به نظر می رسد سیاست خارجی اش با حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین ایران که از حامیان اصلاحات بود، متفاوت است. دولت روحانی روابط با غرب به ویژه اروپا را بر روابط منطقه ای به ویژه تعامل با کشورهای عربی در اولویت قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران قرار است در اولین سفر رسمی اش وارد عراق شود. انتخاب عراق به عنوان مقصد نخست سفرهای منطقه ای پزشکیان نشان از آن دارد که بغداد در عرصه سیاست خارجی ایران دارای اولویت است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است. سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است. به گزارش عرشه آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه برخی مفاد مرتبط با کشورمان در بیانیه پایانی یکصد و شصت و یکمین نشست وزرای...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پزشکیان عراق را به عنوان مقصد نخست سفرهای منطقه‌ای‌اش برگزید، انتخابی که گمانه‌زنی‌های بسیاری را به دنبال داشت. بسیاری در باب دستور کار اولین سفر منطقه‌ای رئیس جمهوری ایران گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کرده و بر این باورند که سفر به عراق می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای اجرای اولویت‌های منطقه ای دولت چهاردهم.