شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در حالی که حامیان برجام می‌گویند این توافق مرده است، یک روزنامه زنجیره‌ای عنوان کرد که سازوکار ضدایرانی برجام سر جای خود باقی است و سایه آن بالای سر ایران قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در حالی که حامیان برجام می‌گویند این توافق مرده است، یک روزنامه زنجیره‌ای عنوان کرد که سازوکار ضدایرانی برجام سر جای خود باقی است و سایه آن بالای سر ایران قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بورل در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من درباره جنگ غزه با وزرای خارجه کشورهای بحرین، عراق، کویت، و ترکیه به تبادل نظر پرداخته و درباره بحران‌های منطقه‌ای با آنها گفتگو کردم.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر کشور در مجمع استانداران اداور کشور پیشنهاد داد کارگروه هایی برای استان های مختلف از اعضای مجمع استانداران تشکیل شود تا تجربیات عمومی و اختصاصی هر استان به استانداران جدید منتقل شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تکرار ادعاهای سیاسی درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران و نادیده گرفتن مقصر اصلی وضعیت برجام مدعی شد که پیشرفت‌های صنعت اتمی ایران از سرگیری اجرای این توافق را دشوار کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ارمنستان ضمن تاکید بر نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در تحولات قفقاز جنوبی و تقدیر از سیاست‌های کشورمان در این حوزه، برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه اندیشکده‌ای و آموزشی اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در در مجمع گفتگوی ایروان تاکید کرد: ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرت‌های خارجی مخالف است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کتائب حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای در واکنش به جنایت جدید رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا در منطقه «المواصی» نوار غزه، خواستار بیرون راندن جنایتکاران از منطقه شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: همه باید به دولت چهاردهم کمک کنیم؛ اگر موفقیت به دست بیاورد کار بسیار بزرگی انجام می‌دهد و برای اصلاح اقتصادمان باید روابط با دنیا اصلاح شود. حسن روحانی در دیدار با وزیران و معاونان دولت‌های یازدهم و دوازدهم، هدف از این جلسات را تجدید دیدار با همکاران خود و طرح مباحث دوستانه و دلسوزانه عنوان کرد و گفت: اعضای دولت...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از اسرائیل خواست تا «تغییرات اساسی» در نحوه عملکرد خود در کرانه باختری اشغالی ایجاد کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهجویان المواصی در غزه را که در جریان آن 40 نفر به شهادت رسیدند، محکوم کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر کشور با اشاره به گستردگی وظایف وزارت کشور گفت: اکثر کارکردها و امور وزارت کشور ماهیت بین سازمانی دارند و وزارت کشور به عنوان متولی، نقش سیاستگذار و حاکمیتی دارد، از همین رو انتخاب استانداران اهمیت ویژه ای دارد.

وب‌گاه گسترش

عراق به عنوان یکی از مهم‌ترین واردکنندگان حامل‌های انرژی از ایران، یکی از بزرگ‌ترین مقاصد صادراتی برای این کشور محسوب می‌شود. از سوی دیگر، ایران در تلاش است تا به منابع صادراتی خود به شکل بهتری دست یابد. اما به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، عراق قادر به پرداخت بدهی‌های خود به ایران نیست. همچنین، ایران به دنبال تسویه بدهی‌های خود به ترکمنستان از طریق عراق است.

وب‌گاه خبر آنلاین

حسن روحانی در دیدار با وزیران و معاونان سابق رئیس‌جمهور تاکید کرد: تا امروز با درایت و رهنمودهای و ارشادات مقام معظم رهبری بحمدالله از جنگ فاصله گرفتیم و امیدواریم در ادامه با درایت ایشان همچنان از این تهدیدات عبور کنیم.