شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

رئیس قوه قضاییه در نشست با قضات و کارکنان روحانی دادگستری کل استان تهران گفت: گاهی میان قضات و مسئولان قضایی و همچنین قانون‌گذار هماهنگی وجود ندارد؛ بنابراین باید هماهنگی و همگرایی میان رویه‌ها، ساختارها و قوانین ما بیشتر شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس قوه قضاییه گفت: باید از آنچه سبب نقص و نقض آرای قضایی در دیوان عالی می‌شود، بکاهیم.

خبرگزاری مهر

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه باید حجم برگشت خوردن کیفرخواست‌ها از دادگاه به دادسرا را تقلیل دهیم، گفت: باید از آنچه سبب نقص و نقض آرای قضایی در دیوان عالی می‌شود، بکاهیم.

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی فردا برای بررسی آخرین وضعیت امنیتی شرق کشور به استان کرمان سفر می‌کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌حمید غوابش، کارشناس صنعت هوایی درباره اعمال تحریم بر شرکت ایران‌ایر گفت: «با توجه به مسئله تحریم، ایران‌ایر مانند هر ایرلاین دیگری که با این شرایط مواجه شود، بازار‌های مسافری را از دست می‌دهد. ممکن است این مسئله بر پرواز‌های خارجی تاثیر بگذارد. این بستگی دارد که کشور‌های اروپایی چه تصمیمی گرفته باشند. چون ما پرواز به آمریکا نداریم. ممکن است پرواز‌های اروپایی به تدریج قطع شود.» تحریم...

وب‌گاه خبر آنلاین

آقای دشتبانی با اشاره به نظر همایون کاتوزیان مبنی بر این‌که «کسانی که از توافق حمایت کردند این کار را برای منافع شخصی انجام دادند» می‌گوید: «اثبات این ادعا تقریبا غیرممکن است.» برعکس، این گزاره تحقیقا اثبات شده است... آقای دشتبانی ضمن تایید رشوه، برای کاستن از قبح قضیه می‌گوید: «در آن دوره استفاده از پول برای بیش‌تر قراردادها در ایران چیز جدیدی نبود.»

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سدسازی افغان‌ها منجر به بهم خوردن اکوسیستم منطقه ست و شرایط امنیتی منطقه را بهم می‌ریزد، باید زمینه بازگشت مهاجران و پناهجویان به کشور خودشان فراهم شود.

وب‌گاه گسترش

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی ریاست‌جمهوری بایدن، فضای انتخابات در آمریکا به شدت داغ شده است. شب گذشته، نخستین مناظره انتخاباتی میان ترامپ، نامزد منتخب جمهوری‌خواهان، و کاملا هریس، نامزد منتخب دموکرات‌ها، برگزار شد. در این مناظره، هر یک از طرفین دیگری را به خیانت به کشور متهم کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بررسی‌های یک پژوهش نشان می‌دهد که با توجه به اهمیت پیوستن ایران به FATF و رفع مشکلات ناشی از حضور در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی، ایران نیازمند انجام دو اقدام اساسی است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کامالا هریس: من همیشه به اسرائیل قابلیت دفاع از خود به ویژه در برابر ایران و نیابتی‌های آن را می‌دهم. در مناظره کاملا هریس و دونالد ترامپ، هریس ابتدا برای دست دادن به سوی ترامپ رفت. ترامپ در خلال صحبت‌های گفت که اگر هریس برنده شود، اسرائیل ظرف دو سال از بین می‌رود. او در بخشی دیگر از صحبت‌های گفت: «مهاجران غیرقانونی حیوانات خانگی مردم آمریکا را می‌دزند و می‌خورند.» در آغاز این مناظره...

وب‌گاه مشرق نیوز

سفر رییس جمهور به عراق در حالی است که به باور کنشگران باید برخی «باید» ها رعایت شود تا ضمن تأمین منافع ملی دستاورد قابل قبولی نیز برای رئیس‌جمهور باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

نشریه تخصصی سیاست خارجی در آمریکا تاکید کرد که ایران با تدابیر ویژه خود در حال ترسیم نقشه خاورمیانه جدید است.

وب‌گاه مشرق نیوز

در حالی که حامیان برجام می‌گویند این توافق مرده است، یک روزنامه زنجیره‌ای عنوان کرد که سازوکار ضدایرانی برجام سر جای خود باقی است و سایه آن بالای سر ایران قرار دارد.

خبرگزاری مهر

سفر رییس جمهور به عراق در حالی است که به باور کنشگران باید برخی «باید» ها رعایت شود تا ضمن تأمین منافع ملی دستاورد قابل قبولی نیز برای رئیس‌جمهور باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بررسی‌های پژوهشکده پولی و بانکی نشان می‌دهد که ایران برای خروج از لیست سیاهFATF باید با اصلاح قوانین به دنبال تصویب و اجرای دو کنوانسیون پالرمو و مقابله با تامین مالی تروریسم باشد. علاوه بر این، اقداماتی با هدف بهبود شفافیت مالی و مبارزه با پول‌شویی می‌تواند راه‌گشا باشد.