یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.

خبرگزاری تسنیم

اخبار تازه منتشر شده حکایت از برنامه حسن روحانی در انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان دارد و وی حتی به فکر تشکیل فراکسیونی در خبرگان ششم در صورت رای آوردن است.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه جریان مقاومت قابل حذف نیست، گفت: جریان مقاومت یک واقعیت در منطقه است که عامل ایجاد ثبات، صلح و آرامش بوده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه با بیان اینکه سیاست همسایه محور امروز به ثمر نشسته، گفت: در 2 سال آخر دولت بر این تمرکز داریم که با عبور از سیاست موفق همسایگی وارد سیاست «منطقه همسایگی» شویم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور رئیس‌جمهوری آذربایجان در امور سیاست خارجه گفت که باکو و ایروان با پیروی از یک دستور کار مثبت، توانسته‌اند جهان را متحیر کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی با اشاره به این که ممکن است تشکیل یک گروه ضربت چند ملیتی برای برطرف کردن «تهدیدهای نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ» کافی نباشد، مطرح کرد که آمریکا و متحدان آن در حال بررسی اقدام نظامی علیه نیروهای مسلح یمن هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی با صدور در بیانیه‌ای حادثه تروریستی راسک را محکوم کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: نماینده ادوار مجلس در خصوص حادثه تروریستی راسک گفت: در کشور ما، سیاست واحد درباره انسداد مرزها شکل نگرفته است. من با کلمه انسداد مشکل دارم و معتقدم باید توسعه مرزی جای انسداد مرزی را بگیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تعاملات اخیر رهبران حوزه خلیج فارس و پوتین موجب تحلیل‌های متفاوت در رسانه‌های بین‌المللی شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: ایران همواره در امر ارتقای حقوق بشر و عمل به تعهدات بین‌المللی خود کاملا جدی بوده است.

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران، همبانی بودن رژیم غاصب صهیونیستی در طرح و تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را چیزی جز یک رسوایی بزرگ سیاسی و اخلاقی برای بانیان غربی و بی ارزش شمردن مفهوم والای حقوق بشر و تهی کردن نهادهای بین‌المللی از فلسفه وجودی آن دانست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت خارجه اقدام برخی کشور‌های غربی در طرح و تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که بامداد چهارشنبه وارد قطر شد با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و رایزنی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به توکیو سفر کرده بود، روز سه‌شنبه در نشستی با حضور 70 نفر از صاحب‌نظران و اندیشمندان ژاپنی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران، حضور یافت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک کارشناس مسائل قفقاز، گفت: ایران نمی‌تواند با روسیه و ترکیه در قفقاز همصدا شود؛ چرا که آنکارا و مسکو دارای منافعی متفاوت در این منطقه استراتژیک هستند. اخیرا الهام علی اف، از تداوم فرآیند رایزنی‌ها با ارمنستان جهت دستیابی دو بازیگر به توافقی صلح‌آمیز خبر داد؛ این در حالی است که برخی از تحلیلگران بر این باورند که توافق فرضی صلح میان باکو و ایروان می‌تواند برای ایران چندان مفید نباشد تاکید...

خبرگزاری دانشجو

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت: سفر رئیسی به روسیه سفر مهمی بود و روسیه نیز کشور مهم و تاثیرگذاری است و در سیاست خارجی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد. ایران نیز در سیاست خارجه روسیه کشور مهمی به حساب می‌آید. وی افزود: حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه از مرز 5 میلیارد دلار عبور کرده است. رضایی اظهارداشت: در...