یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه معتقد است که در ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی در مورد سرنوشت آینده اوکراین تردیدهایی وجود دارد. ماکرون در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما احساس می‌کنیم که تعدادی از برخی کشورهای اروپایی مانند آمریکایی‌ها در خصوص لزوم ادامه تخصیص منابع مالی و به طور کلی در مورد آینده اوکراین شروع به تردید کرده‌اند. در این راستا،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی از روابط رو به توسعه دو کشور ابراز خرسندی کرد و اعلام مواضع قوی و صریح دولت و ملت آفریقای جنوبی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را ستود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اتحادیه اروپا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ائتلاف نظامی آمریکا در چارچوب عملیات دریایی «آتلانتا» در دریای سرخ پیوست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ائتلاف نظامی آمریکا در چارچوب عملیات دریایی «آتلانتا» در دریای سرخ خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست وزیر ارمنستان، از حمایتش از اصل احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورها گفت و آن را گامی موثر در راستای تحکیم صلح و تامین منافع همسایگان ارزیابی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جنگ غزه، برای اردوغان فرصتی فراهم کرد تا با توسل به آن به کشورهای عربی نزدیک تر شده و با توسل به ابتکار عملی دیپلماتیک و بازی روی افکار عمومی جهان عرب و نخبگان، جبهه ای واحد را علیه اسرائیل و غرب تعریف و بدینگونه دست بالا را داشته باشد.

وب‌گاه گسترش

این روزها موضوع جلسه های بسیاری از مراکز تصمیم گیرنده، تعطیلات دو روزه، آلودگی هوا و روشن شدن تکلیف لایحه بودجه است. اعضای اتاق بازرگانی تهران هم در آخرین جلسه هیات‌نمایندگان اتاق تهران، این موضاعات را به میز نقد و بررسی کشاندند. نخست رئیس اتاق تهران با مطرح کردن موضوع جا به جایی تعطیلات، دو روز تعطیل رسمی را به ضرر بخش تولید دانست و معتقد بود که این تعطیلی ها به تولید، هزینه اضافه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد: برای اروپا مهم است که چه کسی رییس جمهور آمریکا شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دولت استرالیا درباره درخواست واشنگتن برای حضور نظامی ناو جنگی استرالیا در منطقه دریای سرخ امتناع کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استرالیا درخواست آمریکا برای اعزام کشتی جنگی به دریای سرخ برای محافظت از خطوط کشتی‌رانی تجاری را رسما نپذیرفت.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

صفا تاج گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تطمیع کشور‌های عربی برای حضور در ائتلاف دریایی علیه انصارالله یمن هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سنگدوینی گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از قانون تولید بار اول منجر به دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز کشور خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: جریان مقاومت یک واقعیت در منطقه است که عامل ایجاد ثبات، صلح و آرامش بوده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، با تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی، از روند رو به گسترش روابط و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی کرد. رئیس جمهور در ادامه در واکنش به طرح دولت ارمنستان برای توسعه مسیر‌های ارتباطی جاده‌ای و ریلی میان...