دوشنبه 16 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

هیات اعزامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بغداد سفر کرده و با حضور در مجلس نمایندگان عراق با رئیس و اعضای کمیسیون امنیت و دفاع این مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: پیشنهاد می‌کنیم یک هاب منطقه‌ای «انرژی شانگهای»، با هدف تجارت، تبادل و امنیت انرژی شامل سوخت‌های فسیلی، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر در دستور کار سازمان شانگهای قرار گیرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مخبر گفت: ایران آمادگی ایجاد یک کریدور ترانزیتی فراگیر جهت اتصال کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای را دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران گفت: آنچه مربوط به اقدام گروههای مقاومت و گروههای فلسطینی آزادیبخش در مقابله با اشغالگری است، کاملا ریشه در حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران گفت: شرایط به نقطه نگران کننده ای برای همه کشورهای منطقه رسیده و هر آن احتمال خارج شدن کنترل از دست همه طرف ها وجود دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان گفت: شرایط منطقه غرب آسیا با توجه به نسل کشی مردم غزه به نقطه نگران کننده‌ای رسیده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در ادامه سفرهایش برای رایزنی بین‌المللی درباره غزه وارد نیویورک شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مقتدایی گفت: باید بودجه‌های لازم برای ترویج دیدگاه‌های انقلاب اسلامی دیده شود که برنامه هفتم در این راستا اقدامات مفیدی را پیش‌بینی کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به این درک رسیده که برای تقویت حضور ایالات متحده در ساختار جهانی نیاز براین است تا بر اتحادهای این بازیگر متمرکز شده و تلاش کند ضمن بازتعریفشان، جهت توانمندی و کارآمدی این ساختارها، برنامه سازی کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

قنادباشی گفت: احتمال جنگ داخلی در اسرائیل زیاد است و ممکن است ضربه اصلی به صهیونیست‌ها اینگونه وارد شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مقام ارشد جمهوری آذربایجان گفت که باکو دیگر علاقه‌ای به ایجاد یک گذرگاه زمینی از طریق ارمنستان به منطقه نخجوان ندارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به کمیسر عالی حقوق بشر در مورد تحولات اخیر فلسطین و غزه، خواستار اقدام فوری برای توقف حملات رژیم صهیونیستی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی تحلیل‌گران معتقدند اگر برنده‌ای از حمله 7 اکتبر و پس از آن جنگ در غزه بیرون بیاید، آن برنده ولادیمیر پوتین است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در 8 اکتبر گفت که روسیه علاقه‌مند به آغاز جنگ در خاورمیانه است تا «وحدت جهانی را تضعیف کند.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه آمریکا از نخست وزیر قطر درخواستی مبنی بر مهار پوشش خبری «ضدصهیونیستی» شبکه الجزیره در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس داشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: بر امرای کشورهای اسلامی واجب است تا دست به دست هم دهند و در میدان عمل به کمک فلسطین بشتابند.