سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رویترز خبر داد که قطر در حاشیه نشست سازمان ملل جلسات دوجانبه جداگانه‌ای با ایالات متحده و ایران در نیویورک برگزار کرد که در آن موضوع «برنامه هسته‌ای ایران» و «هواپیماهای بدون سرنشین» بررسی شده است. هرچند دوحه به دنبال یک توافق گسترده‌تر است، اما دو موضوع مورد پیگیری، نشان‌دهنده آن است که قطر محدودسازی تنش را در سطوح عالی‌تر در دست ارزیابی قرار داده است. یک دیپلمات در خاورمیانه گفته...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با هشدار نسبت به اینکه اتحادیه با شکاف عمیق بر سر سیاست‌های مهاجرتی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: مساله مهاجرت می‌تواند اتحادیه اروپا را به انحلال بکشاند.

خبرگزاری تسنیم

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی در برنامه ها و اظهارات خود در سفر نیویورک سانسور اطلاعات معتبر و انتشار اطلاعات نامعتبر را به عینه نشان داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: هندی‌ها، برزیلی‌ها که زیاد جهت‌گیری خاصی ندارند، دنبال منافع خودشان هستند و قدرت‌های عمده‌ای هستند در سخنرانی‌هایی که دارند به صراحت بیان می‌کنند که قدرت به سمت شرق است. وی افزود: قدرت و ثروت از غرب به...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محل اقامت خود با «پیتر سیارتو» وزیر خارجه و تجارت مجارستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جمشیدی گفت: فرصت حضور در سازمان‌های بین‌المللی فرصت بی‌نظیری برای تبیین مواضع و تعامل با دیگر کشورهاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران و مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن گوشه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه دولت است که باعث شده از نگاه منتقدان بایدن، ایران دست برتر را داشته باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در ادامه گفت‌وگوهای دیپلماتیک وزیر امور خارجه کشورمان، امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

در ادامه گفت وگو های دیپلماتیک با وزیران امورخارجه کشورهای مختلف، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه ویتنام در محل اقامت خود در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران در واکنش به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی مواضع جمهوری اسلامی را شفاف و صریح بیان کرد، گفت: رئیس جمهور با توجه به عضویت ایران در سازمان شانگهای و بریکس، امسال با امتیازات بالا و نکات بسیار برجسته در مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فروپاشی تدریجی اقتدار روسیه در قفقاز جنوبی یکی از چالش‌های مهم این منطقه در سال‌های اخیر بوده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم به جای اینکه پشت میز بنشیند و از مشکلات بی‌خبر باشد با حضور میدانی حل و فصل مشکلات مردم و نیاز مناطق مختلف را با اشراف کامل پیگیری می‌کند.