پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری مهر

رئیس جمهور به منظور شرکت در نشست سران «بریکس» که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود دقایقی پیش عازم ژوهانسبورگ شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس جمهور با اعلام اینکه ارتباط با همه کشورهای مستقل دنیا در دستور کار سیاست خارجی دولت سیزدهم است، گفت: بریکس یکی از قدرت های نوظهور جهان است و بنای ما همکاری با آن است.

وب‌گاه مشرق نیوز

هم‌زمان با نزدیک شدن روزهای منتهی به سفر رئیس‌جمهور به آمریکا رسانه‌های اصلاح‌طلب بازار شایعات درباره دیدار رئیسی با بایدن را داغ می‌کنند.

وب‌گاه خبر آنلاین

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: در دولت قبل وقتی می‌خواستند در حوزه سیاست خارجی کوچکترین قدمی بردارند فورا سر و صدا از این قوم که امروز دست‌اندر کار هستند بلند می‌شد که اعدام باید گردد! منبع: جماران

خبرگزاری مهر

وزیر دفاع گفت: مهم‌ترین اصل در دکترین دفاعی ایران دفاع بازدارنده است که بر اساس آن، به تمامی اصول انسانی و اخلاقی مورد احترام جهانی پایبند بوده است.

وب‌گاه فرارو

آمار‌های پراکنده‌ای درباره هزینه‌های خروج نخبگان از کشور منتشر می‌شود، اما در یک ارزیابی ساده، اگر هزینه تحصیلات و تربیت یک نیروی انسانی را بین 5 تا 10 میلیون دلار در نظر بگیریم و این رقم را ضربدر تعداد نیرو‌های نخبه‌ای که از کشور خارج می‌شوند کنیم، رقمی بسیار بالا و میلیارد دلاری ثبت می‌شود. سالیانه میلیارد‌ها دلار را در سایه خروج نیرو‌های انسانی از دست می‌دهیم. امثال نخبه‌های ارزشمندی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یک دیپلمات ژاپنی کامل با احتیاط‌هایی که مختص ژاپنی هاست و البته سخنانی که سعی می‌کند به قول ایرانی‌ها نه سیخ بسوزد و نه کباب؛ یک چیزی در همین مایه ها. از طرفی مشکلات تحریم و ماندن پول‌های ایران در ژاپن و کاهش تجارت تهران و توکیو و حتی کاهش سفر‌های گردشگری ژاپنی‌ها به ایران را بر گردن آمریکا می‌اندازد، اما وقتی می‌پرسم مقصر این وضعیت برجام کیست، می‌گوید...

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور در جلسه کارگروه ویژه این کمیسیون خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور اهمیت معرفی مفاخر، مشاهیر، علما و اندیشمندان ایران زمین را در احساس هویت و تقویت غرور ملی بویژه در بین نسل جوان دانست و گفت: زمانی که جوانان با اندیشه، رفتار و سلوک بزرگان شهر و دیار خود آشنا می‌شوند این روحیه در وجودشان شکل می‌گیرد که آنان هم می‌توانند با تلاش و کوشش در آینده در شمار سرآمدان عصر خویش قرار...

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به اصلاح قانون سربازی یکسری اقدامات را مدنظر قرار دادیم.

خبرگزاری تسنیم

وزیر دفاع گفت: در اکتبر سال جاری میلادی محدودیت‌های تسلیحاتی موشکی ناشی از قطعنامه 2231 ذیل توافقنامه برجام نیز خاتمه می‌یابد و ایران بدون هیچ گونه محدودیت بین المللی می‌تواند با کشورهای مستقل و همسو همکاری و تعامل داشته باشد.