چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در بریکس خبر داد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مهمانپرست گفت: باید طراحی دقیقی برای همکاری جمعی در بحث‌های اقتصادی و سیاسی و امنیتی منطقه خلیج فارس با عربستانی‌ها داشته باشیم.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر با اشاره به برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران که در دستور کار مجلس شورای اسلامی است، گفت: آیا این برنامه و برنامه‌های دیگر تحولی که در کشور تدوین و تصویب می شود؟

وب‌گاه عصر ایران

هشت نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت آمریکا در اولین مناظره مقدماتی چرخه انتخابات ریاست جمهوری 2024 روی صحنه رفتند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه سیاست منطقه ای ایران در دولت گذشته مورد غفلت واقع شده بود، گفت: اولویت بندی منطقه ای در سیاست خارجی دولت سیزدهم سبب شده تا دستاوردهای خوبی در سیاست های منطقه ای و پیرامونی داشته باشیم.

وب‌گاه عصر ایران

اولین ضرورت "نظم و استقرار" است، دوم توسعه، سوم دموکراسی، چهارم عدالت. هر کسی این‌ها را جابجا کند، قصدش یا فروریختن نظام اجتماعی ایران است یا اینکه نمی‌داند چه می‌کند. جمهوری اسلامی الان استقرار پیدا کرده. باید برود دنبال توسعه. نتیجه توسعه می‌شود دموکراسی، نتیجه دموکراسی هم می‌شود عدالت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ناصر ایمانی چهره اصولگرا معتقد است عملکرد دولتمردان در 2 سال اخیر نمره قبولی خوبی نمی گیرد و دولت در حوزه اقتصاد و سیاست ضعیف عمل کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روزگاری دولت بایدن در تلاش برای برقراری صلح در خاورمیانه احتیاط به خرج می‌داد، اما اکنون در حال بررسی یک فشار دیپلماتیک بزرگ در منطقه است. هدف اولیه احیای روند منحله صلح اسرائیل و فلسطین نیست، بلکه پل زدن برای ترمیم شکاف بین دو دوست ایالات‌متحده است: عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در اواخر ژوئیه اشاره کرد که نزدیکی اسرائیل - عربستان ممکن...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سایت «د نشنال» در گزارشی از تغییر محوری در سیاست خارجی ایران خبر داده و آن را نشانه‌ای از تحول عمیق در استراتژی کلان تهران در قبال روابط با کشورهای عربی خلیج‌فارس تعبیر کرده است. این سایت اماراتی نوشت: ریاض و تهران در «سبد اول» گفت‌وگوهای خود بر مسائل دوجانبه و همچنین امنیت خلیج‌فارس تمرکز کرده‌اند؛ درحالی‌که نقش‌های منطقه‌ای خود را در «سبد دوم» قرار داده‌اند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیسی گفت: گروه بریکس و ظرفیت‌های کم نظیر آن از قدرت‌های نوظهور در مقابله با یکجانبه گرایی در جهان است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان در نشست خبری پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ طی با بیان اینکه ارتباط با همه کشور‌های مستقل در دستور کار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: گروه بریکس توانسته کشور‌های مستقل را با هدف مشترک همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یکجانبه‌گرایی گرد هم آورد و بدون تردید یکی از قدرت‌های نوظهور جهان است که دوستان...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس‌جمهور در آستانه سفر به آفریقای جنوبی و حضور در نشست سران بریکس گفت: توسعه روابط ایران با دیگر کشورها و تبادل ظرفیت‌ها بین کشورهای عضو بریکس در دستور کار جمهوری‌اسلامی است.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران ارتباط خود با کشورهای مستقل دنیا را در دستورکار سیاست خارجی قرار داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در اجلاس «بریکس» که به میزبانی آفریقای جنوبی برگزار می‌شود عازم ژوهانسبورگ شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» به دعوت رسمی «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور آفریقای جنوبی، دقایقی پیش با بدرقه محمد مخبر معاون اول رییس جمهور عازم شهر ژوهانسبورگ محل برگزاری این اجلاس شد. رئیس جمهور در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس پلاس» که سران 70 کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از...