پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به گزارش نماینده ویژه ایران در افغانستان درباره روابط ایران و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت: در پیگیری این موضوع جدی هستیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره به دنبال برقراری ارتباط مؤثر با کشورهای «آ. سه. آن» بوده‌ایم، گفت: از این رو امیدواریم با تقویت روابط خود با مالزی بتوانیم ارتباط در این حوزه را نیز تقویت کرده و توسعه دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: قیمت‌گذاری دستوری همچنان در اقتصاد ایران قربانی می گیرد. در نشستی که به تازگی در این رابطه در مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد، محمد طبیبیان و علی سرزعیم، دو اقتصاددان سعی کردند آفت های این روش را با ذکر مثال هایی از اقتصاد ایران روشن کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مجلس گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا باید همکاری‌های اقتصادی و توسعه روابط بانکی بدون استفاده از دلار را به‌صورت عملی در دستور کار قرار دهیم.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «زمبری عبدالقادر» وزیر خارجه مالزی صبح امروز (سه‌شنبه، 31 مرداد ماه) با حضور در مجلس، با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشآمدگویی به وزیر خارجه مالزی برای حضور در ایران، از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر مالزی ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدواریم پارلمان جدید مالزی بتواند بیش از پیش در مسیر...

خبرگزاری تسنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در نشست مشترک امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس با مسئولان وزارت خارجه مسئله بازداشت عکاس کشورمان توسط طالبان مطرح شد که آقای کاظمی قمی تاکید کرد که وزارت خارجه با جدیت پیگیر آزادی محمدحسین ولایتی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در محل سفارت کشورمان میزبان صطام جدعان الدندح t سفیر سوریه در عراق بود.

وب‌گاه فرارو

حدود 3میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی بلوکه‌شده ایران در عراق از طریق بانک مرکزی برای واردات کالا‌های اساسی تخصیص داده شد که این موضوع اثر ملموسی در کاهش قابل توجه رسوب کالا در بنادر کشور داشته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

میخائیل اِودوکیموف، سفیر جدید فدراسیون روسیه در جمهوری آذربایجان پیش از ظهر امروز با سیدعباس موسوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر کشورمان در قطر از آزادی دو زندانی ایرانی در این کشور خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

شهریار حیدری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان گفت: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم نوشت: جهان همچنان نیازمند عزم جدی برای مبارزه با تروریسم است، اراده‌ای که نگرش‌های سیاسی و دوگانه به تروریسم در آن خللی ایجاد نکند.

خبرگزاری تسنیم

حدود 3 میلیارد دلار از داراییهای ارزی بلوکه شده ایران در عراق از طریق بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شد که این موضوع اثر ملموسی در کاهش قابل توجه رسوب کالا در بنادر کشور داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فلاحت پیشه با اشاره به جنگ اوکراین گفت: من فکر می‌کنم ادامه‌ی جنگ، آینده‌ی روشنی را برای پوتین به بار نخواهد اورد. مسیری که پوتین در آن گام بر می‌دارد و کشورهای غربی هم او را تحریک می‌کنند که این راه را ادامه بدهد دو امکان را برای او به وجود می‌آورد. اگر او وارد تنش زدایی نشود؛ روسیه به شرایط 1917 باز می‌گردد.