پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

شتاب جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در مسیر احیا و توسعه روابط، طیفی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی را مجبور به سکوت و نادیده گرفتن تحولات کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موسسه آمار ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نرخ تورم سالانه منتهی به ژوئیه 2023 به 47.83 درصد رسید. تحلیلگران پیش بینی می کنند که وضعیت اقتصادی ترکیه در روزهای آینده وخیم تر خواهد شد و این سوال مطرح می شود که بحران اقتصادی گریبانگیر این کشور چه تاثیری بر سیاست خارجی ترکیه خواهد داشت؟

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مراجع و علمای حوزه علمیه قم در دیدار رییس جمهوری ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در ابعاد مختلف داخلی و سیاست خارجی نسبت به تثبیت نرخ ارز، کاهش تورم و رسیدگی به افراد کم برخوردار تاکید کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آیات عظام تقلید مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در دیدار با رئیس جمهور به بیان دغدغه های اقتصادی و معیشتی پرداختند.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور اظهار داشت: اگر دولت با کسری بودجه 480 هزار میلیاردی، عقب ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان گفت: در خصوص تحولات جهان اسلام با توجه به جایگاه مالزی در قاره آسیا و در بین کشور‌های اسلامی گفتگو‌های مهم و ارزشمندی با وزیر خارجه این کشور انجام شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک دیپلمات پیشین گفت: قبل از انتخابات آمریکا شاهد تحولی در احیای برجام نخواهیم بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سپاه را نیروی بالنده کشور برای تامین منافع ایران اسلامی نامید و گفت: مردم ایران و جهان به قدرت بازدارنده سپاه در مقابله با تروریست‌های تکفیری مدیون هستند.

وب‌گاه عصر ایران

موفقیت طرح خاورمیانه سبز ولیعهد عربستان می‌تواند راه علاج مهمی برای بحران ریزگردها و بیابان زدایی در کل منطقه به ویژه در ایران باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سریع القلم می گوید: دولت ها در ایران نقش کلیدی در اداره کشور نداشته اند و حداقل در سیاست خارجی و امنیت ملی دارای نقش حداقلی هستند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «زمبری عبدالقادر» وزیر امور خارجه مالزی استقبال کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و جای دیگری وجود ندارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس مجلس الجزایر در نشستی دو جانبه پیرامون توسعه روابط دو کشور به گفت وگو پرداختند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آیت‌الله العظمی نوری همدانی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، بر لزوم مقابله با مشکلات اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی کشور تاکید کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کنعانی گفت: هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم بین ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و جای دیگری وجود ندارد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به روز جهانی ادای احترام قربانیان تروریست، گفت: ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.