جمعه 7 اردیبهشت 1403

سید حسن خمینی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سید حسن خمینی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت

شهرری - ایرنا - تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران، حجت الاسلام سید حسن خمینی در این پیام نوشت: درگذشت حضرت آیت الله شیخ محمد یزدی رحمت الله علیه موجب تأثر علاقه‌مندان و دوستداران ایشان شد.

این پیام می افزاید: آن مرحوم از زمره پیشتازان انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و از سالهای قبل از انقلاب از شاگردان امام خمینی (س) به حساب می آمدند و همواره بر آنچه صحیح می دانستند ثابت قدم ماندند.

در بخش پایانی این پیام آمده است: خدای سبحان ایشان را مشمول رحمت خود قرار دهد و به فرزندان و بازماندگانشان صبر و اجر مرحمت نماید.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح روز چهارشنبه 19 آذر ماه در سن 89 سالگی به دیدار حق شتافت.

وی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت. این استاد برجسته حوزه از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتابها و مقالات بسیاری از جمله بیش از 40 عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به چاپ رسیده است.

آیت الله یزدی پس از انقلاب مسئولیت‌های فراوانی در عرصه‌های مختلف بر عهده داشته است که می‌توان به نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و دبیری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

*س_برچسب‌ها_س*