شنبه 15 اردیبهشت 1403

سیستم «احضار پرستار گویا هوشمند» تولید شد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سیستم «احضار پرستار گویا هوشمند» تولید شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید رضوی‌راد مدیر عامل شرکت توان پرتو گفت: سیستم احضار پرستار یک نیاز و الزام قانونی برای هر تخت بستری در بیمارستان‌های کشور است، در حال حاضر بیش از 180 هزار تخت بستری فعال در کشور موجود است که سالانه حدود 7 تا 10 درصد به این تعداد، تخت جدید اضافه می‌شود و حدود 5% نیز بروزرسانی می‌شود به عبارتی سالانه حدود 20 هزار تخت به این سیستم نیاز دارد. رضوی‌راد...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمید رضوی‌راد مدیر عامل شرکت توان پرتو گفت: سیستم احضار پرستار یک نیاز و الزام قانونی برای هر تخت بستری در بیمارستان‌های کشور است، در حال حاضر بیش از 180 هزار تخت بستری فعال در کشور موجود است که سالانه حدود 7 تا 10 درصد به این تعداد، تخت جدید اضافه می‌شود و حدود 5% نیز بروزرسانی می‌شود به عبارتی سالانه حدود 20 هزار تخت به این سیستم نیاز دارد.

رضوی‌راد ادامه داد: یکی از محصولاتی که سهم عمده از فروش سیستم‌های احضار پرستار دارد، سیستم‌های مکالمه‌ای (گویا) است، ما با تحقیقاتی که روی محصولات مشابه بازار انجام دادیم و با شناسایی نقاط ضعف و ایرادات آن‌ها، توانستیم در نسخه تولیدی شرکت، با هوشمندسازی سیستم مشکلات آن‌ها را رفع و محصول‌مان را بهبود دهیم، همچنین قرار است گارانتی این نسخه را از یک سال به پنج سال ارتقاء دهیم تا مصرف‌کننده با خیال آسوده محصول را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: در طراحی و تولید این محصول مواردی مانند کیفیت و دوام و کاربری و نصب آسان لحاظ شده است تا محصول در حد امکان نیاز به خدمات پس از فروش نداشته باشد.

رضوی‌راد در ارتباط با بازار هدف این محصول گفت: عمده بازار هدف ما بیمارستان‌های تازه تاسیس داخلی هستند که سالانه حدود 8 تا 10 هزار تخت به ظرفیت بستری کشور اضافه می‌کنند؛ بازار هدف بعدی ما کشور‌های همسایه هستند که متقاضی محصولات تکنولوژی محور هستند.

وی عیب‌یابی هوشمند و رابط کاربری آسان، قابلیت IP بیس شدن تجهیزات، عدم حساسیت در نوع کابلکشی بین تجهیزات، قیمت پایین‌تر نسبت به سایر محصولات مشابه بعلت استفاده از یک بدنه پایه برای مدل‌های مختلف را از جمله مزایای رقابتی این محصول با سایر محصولات مشابه بازار نام برد.

مدیرعامل شرکت توان پرتو در انتها با اشاره به دریافت تسهیلات از صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن، گفت: ما نمونه‌سازی محصول را انجام دادیم و برای تامین سرمایه جهت تهیه قالب‌ها و همچنین خرید مواد اولیه از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن استفاده کردیم.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سلامت ثامن در ارتباط با محصول این شرکت گفت: محصولات احضار پرستار گویا موجود در بازار اکثراً تولید شرکت‌های مستقر در تهران هستند؛ با توجه به نیاز به خدمات پس از فروش اینگونه کالا‌ها و مسافت زیاد با تولیدکنندگان، بیمارستان‌های شرق و جنوب شرق کشور تمایل بیشتری به استفاده از محصولات تولید بومی دارند و از طرفی نیاز کشور‌های شرقی مثل افغانستان و ترکمنستان تولید بیشتر اینگونه محصولات را پررنگ‌تر می‌کند.

فرهادی ادامه داد: شرکت توان پرتو از شرکت‌های تولیدی مستقر در استان خراسان رضوی است و بصورت تخصصی در زمینه اینترکام‌های بیمارستانی مانند سیستم احضار پرستار و سامانه اعلام کد اضطراری فعالیت دارد. این شرکت توانست جهت تامین بخشی از هزینه‌های تولید سیستم احضار پرستار گویا هوشمند از تسهیلات سرمایه درگردش صندوق سلامت ثامن استفاده کند.