جمعه 4 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته عبدالمجید نادری بنی، بسیاری از محققان بارندگی‌های بهار سال جاری که در منطقه جنوب غرب آسیا، از جمله ایران، بهار مرطوب‌تری را رقم زده، به طور عمده به رویداد «ال نینو» نسبت می‌دهند.

وب‌گاه الف

سخنگوی شرکت آب منطقه‌ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (24 و 25 اردیبهشت‌ماه) هشدار داد و گفت: از مردم درخواست داریم از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به بارش باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه های استان در روز دوشنبه لغایت سه شنبه (24 و 25 اردیبهشت ماه) هشدار داد و گفت: تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه ها جدا خودداری کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک درمانگاه 1000 میلیاردی از سوی یک نیکوکار به هلال‌احمر واگذار شد.

وب‌گاه الف

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران از کاهش 10 تا 30 درصدی برخی از اقلام صیفی‌جات و نوبرانه نسبت به هفته‌های قبل خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رحمت‌اله فیضان، معاون نمایندگی وزارت امور خارجه طالبان در هرات از کمک‌های ایران به مناطق سیل‌زده افغانستان تشکر کرد.

وب‌گاه گسترش

اکبر زنجانپور گفت: آسیب به سینما را می توان زودگذر دانست؛ اما چنین موضوعی را باید آسیب به تفکر یک ملت دانست. ملت نمی توانند این موضوع را هضم کنند که برای خنده، کارهایی انجام شود که در شان هیچ کس نیست. این موارد تخریب بالایی دارد که از سیل و زلزله بدتر است. آسیبی که به فرهنگ یک ملت وارد می شود، قابل جبران نیست.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند در آئین تکریم خیرین همکار با سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: خیرین بندگان صالح خداوند هستند که دست‌گیری می‌کنند و گره از کار مردم باز می‌کنند. خیرین در کار نیک از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به آیات الهی عمل می‌کنند. نمونه‌های کمک خیرین به مردم در عرصه بهداشت و درمان مقابل دیدگان ماست. درمان بیماران صعب العلاج، تهیه ویلچر برای ناتوانان...

وب‌گاه عرشه آنلاین

سیل وحشتناک در افغانستان کشته های زیادی برجای گذاشته است. سیل وحشتناک در افغانستان کشته های زیادی برجای گذاشته است. به گزارش عرشه آنلاین، وقوع سیلاب شدید طی دو روز گذشته در چندین شهرستان ولایت بغلان افغانستان تعدادزیادی جان باختند و ده‌ها تن دیگر ناپدید شدند.

وب‌گاه فرارو

معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس گفت: «متأسفانه در سیلاب اخیر کودک شش ساله جان خود را از دست داد. متأسفانه این کودک هنگام بازی کردن در کنار سیلاب به‌دلیل بی‌احتیاطی به درون سیلاب می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.»

وب‌گاه خبر آنلاین

طبق اعلام عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در خصوص بارندگی‌های بهار سال جاری، «امسال منطقه جنوب غرب آسیا، از جمله ایران، بهار مرطوب‌تری را تجربه کرده‌اند. بسیاری از محققان این شرایط را به طور عمده به رویداد «ال نینو» نسبت می‌دهند.»

وب‌گاه عصر ایران

در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها در چندین شهرستان ولایت بغلان افغانستان 345 نفر جان باخته و ده‌ها تن دیگر ناپدید شدند. براساس آمار‌ها حدود 1700 نفر هم زخمی شدند. اجسادی که شناسایی می‌شوند در گور‌هایی کنار همدیگر دفن می‌شوند. حکومت سرپرست افغانستان از مردم و جامعه جهانی تقاضای کمک‌های فوری کرده است.3000 منزل مسکونی غیرقابل سکونت شده، هزاران راس دام و هزاران هکتار زمین کشاورزی از بین رفته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «رحمت‌الله فیضان» معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در واکنش به اعلام آمادگی ایران برای کمک به سیل‌زدگان در افغانستان اظهار داشت: زمان وقوع زمین لرزه در هرات، اولین کشوری که صدای کمک را بلند کرد و تیم‌های نجات را به هرات فرستاد، همسایه دیوار به دیوار ما ایران بود. وی افزود: اکنون پس از وقوع سیل در مناطق شمال کشور هم اولین صدای کمک از دهان...

وب‌گاه الف

به اعتقاد محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، کاهش سرعت سامانه «غرب‌وزان عرض‌های میانی» به‌دلیل گرمایش زمین موجب شده تا این سامانه به عرض‌های پایین‌تر نفوذ کند و نه فقط از روی دریای مدیترانه که از روی دریای سرخ نیز عبور کند و رطوبت این دو دریا از طریق عربستان به جنوب ایران برسد.

وب‌گاه فرارو

به اعتقاد محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، کاهش سرعت سامانه «غرب‌وزان عرض‌های میانی» به‌دلیل گرمایش زمین موجب شده تا این سامانه به عرض‌های پایین‌تر نفوذ کند و نه فقط از روی دریای مدیترانه که از روی دریای سرخ نیز عبور کند و رطوبت این دو دریا از طریق عربستان به جنوب ایران برسد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به اعتقاد محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، کاهش سرعت سامانه «غرب‌وزان عرض‌های میانی» به‌دلیل گرمایش زمین موجب شده تا این سامانه به عرض‌های پایین‌تر نفوذ کند و نه فقط از روی دریای مدیترانه که از روی دریای سرخ نیز عبور کند و رطوبت این دو دریا از طریق عربستان به جنوب ایران برسد. به اعتقاد محقق پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، کاهش سرعت سامانه «غرب‌وزان عرض‌های میانی» به‌دلیل...