جمعه 4 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی گفت: در مورد جنوب غربی آسیای، ال نینو می‌تواند منجر به افزایش بارندگی در طول ماه‌های بهار شود. البته این مسئله صرفاً به پدیده ال‌نینو محدود نیست، بلکه عامل مهم دیگر تغییر اقلیم ناشی از افزایش گازهای گلخانه‌ای است که موجب شده است تا دمای سطح کره زمین نسبت به متوسط بلندمدت افزایش یابد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی گفت: در طی سال 2023 دمای سطح آب در اقیانوس اطلس شمالی به طور متوسط بیش از یک درجه سانتی‌گراد نسبت به متوسط بلندمدت افزایش داشته است و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. همین امر موجب شده است تا مقادیر بیشتری از بخار آب به سمت شرق، از جمله منطقه غرب آسیا روانه شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به استان مازندران، نسبت به ریزش سنگ و اختلال تردد در جاده ها و محورهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی، بر احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها تاکید کرد.

وب‌گاه فرارو

سازمان جهانی هواشناسی در گزارشی به برخی مخاطرات جوی و رویداد‌های شدید آب‌وهوایی ایران در سال گذشته پرداخته و نسبت به چالش‌های اقلیمی ایران، به‌ویژه سیل و خشکسالی ابراز نگرانی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز قیمت ها در بازار روند نزولی را تجربه کردند و قیمت دینار عراق در شرایطی روز یکشنبه را به پایان رسانده است که 45 تومان معامله شده است تا نسبت به شنبه یک تومان کاهش داشته باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان جهانی هواشناسی در گزارشی به برخی مخاطرات جوی و رویدادهای شدید آب‌وهوایی ایران در سال گذشته پرداخته و نسبت به چالش‌های اقلیمی ایران، به‌ویژه سیل و خشکسالی ابراز نگرانی کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تصاویر عجیبی از هجوم موریانه‌ها به کتابخانه عمومی لرستان منتشر شده است.

وب‌گاه عصر ایران

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد یک‌شنبه (23 اردیبهشت) اعلام کرد «بیش از 300 نفر در سیل‌های ناگهانی که در چند استان افغانستان رخ داده، کشته شده‌اند» بارندگی‌های سیل‌آسا که از جمعه (21 اردیبهشت) در این کشور آغاز شده، زمین‌های کشاورزی در شمال افغانستان را زیر آب برده و باعث ناپدید شدن تعدادی از مردم شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موریانه‌ها به کتابخانه عمومی لرستان هجوم بردند.

وب‌گاه عصر ایران

عبدالملک رئیس تیم امداد و نجات استانی اظهار داشت: 28 نفر جان باخته اند و همچنان درحال جستجو برای یافتن چهار مفقود دیگر هستیم.

وب‌گاه فرارو

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین 2.5 میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای 32.7 میلی‌متر کم باران‌ترین حوضه درجه یک کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: منابع خبری امروز (یکشنبه) گزارش دادند که بارندگی شدید و رانش زمین در استان سوماترای غربی اندونزی دست‌کم 28 کشته و چهار مفقود برجای گذاشته است.

وب‌گاه فرارو

در بررسی‌های فنی و استفاده از روش‌های نوین مشخص شد که جوان مذکور به دلیل اختلافات مالی پس از ارتکاب جنایت (قتل زن و شوهر) به لحاظ فرار از اتهام، اقدام به صحنه‌سازی و خودسوزی نموده که در این حادثه خودش نیز به علت بالا بودن شدت خودسوزی در بیمارستان فوت می‌کند.