شنبه 5 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه فرارو

اگر گمانه‌زنی‌ها و نقل قول‌هایی که درباره شکل‌گیری طرشت در دوره سلجوقی را ملاک قرار بدهیم، قدمت این محله به 800 سال می‌رسد. تپه سیف که در غربی‌ترین بخش طرشت واقع شده مکانی است که در منابع مکتوب از آن به عنوان استراحتگاه موقت طغرل سلجوقی یاد شده و به همین دلیل تاریخی‌ترین نقطه طرشت به حساب می‌آید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بنابر اطلاعیه شرکت گاز آذربایجان شرقی، گاز مشترکان شهر هوراند و کلیبر، شنبه 8 اردیبهشت‌ماه قطع خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وب‌گاه فرارو

«در پی بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود 40 هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد. تالاب جازموریان با 108 هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.»

وب‌گاه فرارو

عامل مهمی که مردم را به سوی باور‌های غلط می‌کشانید وضعیت ابتدایی و عقب مانده پزشکی در ایران بود. بیمار یا دسترسی به دوا و دکتر نداشت و یا به عملکرد او اطمینان نداشتند. همین مسئله گرایش به جادو را در بیشتر نقاط کشور افزایش می‌داد. بستن نخ یا پارچه‌ای به درخت برای رفع بیماری و دست یابی به حاجت نمادی از جهالت مردم این دوره بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی استان کرمان از آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم را نشان می دهد تصاویر منتشر شده در فضای مجازی استان کرمان از آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم را نشان می دهد تصویری از پارکینگ خودروهای تولیدی کارخانجات خودروسازی ارگ جدید بم و حجم خرابی سیل روز گذشته را مشاهده می‌کنید

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نوبت اول آزمون سراسری 1403 برای داوطلبان چهار گروه آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وضعیت بازار خودرو به حدی عجیب شده که قیمت حواله‌ها تا بیش از 10 میلیارد تومان هم رسیده است. به گزارش عرشه آنلاین؛ یکی از گران‌ترین خودروهایی که حواله‌های آن در بازار خرید و فروش می‌شود بنز است. حواله بنز سی کلاس جانبازان هم اکنون تا قیمت 12 میلیارد تومان در بازار به فروش می‌رسد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزش باد شدید از فردا در شرق کشور با آغاز بادهای 120 روزه آغاز خواهد شد. سیستان و بلوچستان وارد یک بحران تکراری و طبیعی می شود هرسال در این ایام فاجعه انسانی در سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد؛ ریزگردها، طوفان گرد و خاک، و بادهای 120 روزه، از فردا در سیستان و شرق کشور آعاز می شود؛ بادهایی که نفس مردم در سیستان و بلوچستان را تنگ می کند. از فردا بادهای 120 روزه در شرق کشور آغاز می‌شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون وزیر علوم بیان کرد: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا 10 سال از تحصیل محروم خواهند شد.

وب‌گاه الف

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان از آبگیری بخشی از تالاب جازموریان محدوده این استان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در پی بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان تالاب جازموریان دوباره جان گرفت. در پی بارندگی‌های اخیر استان سیستان و بلوچستان تالاب جازموریان دوباره جان گرفت. به گزارش عرشه آنلاین؛ محمدرضا علیمرادی از آبگیری بخش قابل توجهی از تالاب هامون جازموریان خبر داد و اظهار کرد: در پی بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود 40 هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بابک محمودی، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متأثر از این پدیده گفت: از 04 تا 07 اردیبهشت 1403 و تا ساعت 5 بامداد جمعه 11 استان (اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد) و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند. وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها گفت: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش 70 درصدی خسارت سیل و استحصال آب 500 تا هزار مترمکعب در هکتار را به همراه دارد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، متاسفانه حدود 60 نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این انر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند. در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، متاسفانه حدود 60 نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای...

خبرگزاری میزان

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از ابتدای حادثه سیل اخیر در منطقه سیستان و بلوچستان اقدامات و خدمات موثری را به مردم این منطقه ارائه کرده و در ادامه این خدمات جریانی جهادی امروز محموله‌ای بزرگ بین مردم مناطق سیل زده در حال توزیع است.