چهارشنبه 2 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه ورزش سه

تیم ملی طی روزهای اخیر به شدت برای کسب پیروزی تحت فشار بود، اما به هر ترتیب دیدار دوم را هم با پیروزی پشت سر گذاشت.

وب‌گاه فرارو

ابر توفان یاجی که پیشتر کشور‌های فیلیپین و چین را درنوردیده بود، اکنون به ویتنام رسیده و تاکنون دست‌کم 65 کشته و 39 مفقود بر جا گذاشته است.

خبرگزاری مهر

مسئول کمیته فنی بهینه سازی ومدیریت راهبردی انرژی کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: موضوع تدوین الزامات عمومی طراحی شهرها و شهرک‌های جدید ساحلی و داخلی باید در دستور کار قرار گیرد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌پزشکیان در سخنانی مساله انتقال پایتخت را دوباره از بایگانی خارج کرد. مکان‌های خاصی به عنوان محل پایتخت جدید به‌طور رسمی تایید نشده، ولی جا‌هایی مانند پیرامون شهر گلپایگان کنونی به عنوان کاندیدای ساخت پایتخت جدید مطرح شده است. مهدی زارع؛ استاد زلزله شناسی در اعتماد نوشت: اندونزی پایتخت را منتقل کرد، ما چه کنیم؟ جابه جایی پایتخت و انتقال مرکزیت سیاسی، اداری و اقتصادی کشور به نقطه‌ای...

وب‌گاه فرارو

پزشکیان در سخنانی مساله انتقال پایتخت را دوباره از بایگانی خارج کرد. مکان‌های خاصی به عنوان محل پایتخت جدید به‌طور رسمی تایید نشده، ولی جا‌هایی مانند پیرامون شهر گلپایگان کنونی به عنوان کاندیدای ساخت پایتخت جدید مطرح شده است.

وب‌گاه فرارو

گاه درد و رنج تا پوست و استخوان نفوذ کرده و راهش را از شریان‌های اصلی پیدا می‌کند و به افسردگی ختم می‌شود، تاب و توان را می‌گیرد و تحمل را سخت‌تر می‌کند تا جایی که طاقت طاق می‌شود و آدمی را گا‌ها به دلیل ترس از قضاوت و سرزنش به خاموشی و سکوت و پایان زندگی می‌کشاند؛ سکوتی به بهای پایان دادن به جان که هر 11 دقیقه یک نفر را در جهان به مرز «خودکشی» می‌رساند.

وب‌گاه فرارو

بین تهران و شهر دوم کشور که اصفهان است، به لحاظ برخورداری‌ها و امکانات، فاصله بسیار زیاد است، چه برسد بین تهران و دیگر شهر‌های کشور که فاصله زیاد است. با افزایش تمرکز امکانات در تهران طبیعیست که چاره‌ای به جز افزایش اتوبان‌ها، شهرک سازی‌ها و امثالهم نیست؛ بنابراین بعید است که دولت فعلی بتواند طرح فعلی را به جایی برساند چرا که سرمایه و زمان زیادی می‌طلبد و برنامه‌ای جامع می‌خواهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جابه‌جایی پایتخت و انتقال مرکزیت سیاسی، اداری و اقتصادی کشور به نقطه‌ای دیگر در چهار دهه اخیر بارها توسط دولت‌های مختلف مطرح شده است. اولین‌بار در نیمه دهه 1360 بحث جابه‌جایی پایتخت در دولت وقت مطرح شد اما شرایط آن زمان و درگیری کشور با عراق در جنگ 8 ساله باعث شد که اولویت موضوع از دستور کار دولت خارج شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در 11 استان به کشاورزان توصیه کرد از سم‌پاشی باغات خودداری و محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف منتقل کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جابه‌جایی پایتخت و انتقال مرکزیت سیاسی، اداری و اقتصادی کشور به نقطه‌ای دیگر در چهار دهه اخیر بارها توسط دولت‌های مختلف مطرح شده است. اولین‌بار در نیمه دهه 1360 بحث جابه‌جایی پایتخت در دولت وقت مطرح شد اما شرایط آن زمان و درگیری کشور با عراق در جنگ 8 ساله باعث شد که اولویت موضوع از دستور کار دولت خارج شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فردا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر، وزش باد و در سایر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

وب‌گاه مشرق نیوز

گزارشگر ادعایی پیشین سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران در پاسخ به انتقادها درباره حضور در نشست منافقین، توجیه‌هایی را در قالب نامه توضیحی منتشر کرده که منافقین مسئولیت توزیع آن را برعهده داشتند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کاردار سفارت عربستان در سوریه اعلام کرد که سفارت این کشور در دمشق پس از 13 سال قطع رابطه افتتاح شد.

وب‌گاه گسترش

بر اساس اظهارات سخنگوی اتاق اصناف ایران، در سامانه ملی اصناف امکانی فراهم شده است که افغان‌های مقیم ایران بتوانند پروانه کسب دریافت کرده و کسب‌وکار خود را آغاز کنند.

خبرگزاری مهر

وزارت کشور در یک گزارش موقت روز دوشنبه اعلام کرد که در پی بارش باران های سیل آسا در جنوب مراکش حداقل 11 نفر کشته و 9 نفر دیگر ناپدید شده اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

قرارگاه مسکن شهرداری تهران که با هدف مقابله با بحران مسکن در بهمن 1400 تشکیل شد، با گذشت بیش از دو سال از تاسیس آن، هنوز نتوانسته به اهداف تعیین‌شده برسد و عملکرد آن با انتقادات بسیاری از جمله از سوی اعضای شورای شهر تهران روبه‌روست.