جمعه 8 تیر 1403

شاید مغانلو و رضاییان می‌خواهند لژیونر شوند / تکرار اظهارات جنجالی مدیر سپاهان درباره ترابی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شاید مغانلو و رضاییان می‌خواهند لژیونر شوند / تکرار اظهارات جنجالی مدیر سپاهان درباره ترابی

مدیرعامل سپاهان می گوید که تاکنون هیچ درخواستی از استقلال برای جذب بازیکنان این تیم دریافت نکرده است.

به گزارش "ورزش سه"، با اتفاقاتی که در نیم فصل گذشته درباره سقف بودجه باشگاه سپاهان رخ داد و با توجه به تبعات مادی و معنوی و البته ناکامی‌هایی که در میانه فصل برای این تیم رقم خورد به‌نظر می‌رسد این امر بیشتر از هر زمان دیگری باعث شده باشد تا ستاره‌های زردپوش مورد توجه تیم‌های مطرح پایتخت قرار بگیرند.

این در حالی است که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی از جدایی بازیکنانی مانند دانشگر، نورافکن، اسدی، شکاری، کریمی، مغانلو و رامین رضاییان شنیده می‌شود و در این خصوص باید منتظر زمان باقی ماند تا مشخص شود چه مقدار از این اخبار جنبه واقعیت به خود می‌گیرند.

مشخصا به این بهانه، فرهیختگان برای دقایقی با مهدی آذربایجانی، مدیرعامل سپاهان همکلام شده است که متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

* صحبت را از اصرار 2 باشگاه برای برگزاری دیدار فینال حذفی در ورزشگاهی استاندارد و باکیفیت آغاز کنیم که درنهایت این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.  این بازی باید در ورزشگاهی در شأن فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران برگزار می‌شد ضمن اینکه اگر اصرار داشتیم VAR باشد به این دلیل بود که اگر در این بازی این تکنولوژی نبود ممکن بود نتیجه بازی طور دیگری رقم بخورد. در گذشته هم در برخی بازی‌ها درباره اتفاقات داخل بازی حرف و حدیث‌هایی وجود داشت که اگر اینجا هم VAR نبود ممکن بود چیزی که درست است اتفاق نیفتد. بنابراین به خاطر این اتفاق برای برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی از سازمان لیگ، فدراسیون و وزارت ورزش تشکر می‌کنیم که زمینه‌های برگزاری دیدار فینال با وجود موانعی که وجود داشت را فراهم کردند.

* درباره چشم‌انداز سپاهان برای فصل بعد رقابت‌های باشگاهی در فوتبال ایران صحبت می‌کنید؟ قطعا برای قهرمانی در آسیا تیم‌مان را می‌بندیم. این در حالی است که چالش‌های زیادی در این بین وجود دارد، مثل دلخوری‌هایی که سرمربی و بازیکنان بابت اتفاقاتی که برای تیم افتاده دارند و هنوز پس‌لرزه‌های آن تیم را تحت‌الشعاع قرار داده است. در هر صورت در تلاش هستیم که تیمی را ببندیم که با این سقف بودجه و مباحثی که با آنها گرفتاریم از جمله محرومیت‌هایی که وجود دارد؛ در ایران و آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

* پس‌لرزه‌ها منظورتان اتفاقات و نتایجی است که در نیم فصل گذشته بابت عبور از سقف بودجه برایتان پیش آمد؟ در هر صورت اتفاقاتی برای باشگاه سپاهان افتاد. این در حالی است که در قیاس با تیم‌های دیگر سپاهان از جمله تیم‌هایی بود که با یک عملکرد بی‌نقص دچار آن مصائب و مشکلات شده و آن به‌هم ریختگی‌ها درونش اتفاق افتاد. به‌هر‌حال اینها مسائلی بود که اتفاق افتاد و هنوز همه تبعاتش وجود دارد.

* ماجرای دلخوری سرمربی و بازیکنان چیست؟ در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟ به هر صورت همین اتفاقاتی که حول و حوش تیم افتاده و باعث ناراحتی مورایس شده است.

* یعنی هنوز هم این ناراحتی ادامه دارد؟ بالاخره هر از چندی این ناراحتی را در بحث‌هایی که ما داریم ابراز می‌کند. اینها در لیگ‌ها و کشورهای اروپایی بودند و شاید به اتفاقاتی که درگیرش هستیم عادت نداشته باشند و این مسائل باعث شده که ایشان یک مقدار دلخوری‌هایی داشته باشند.

* حتما متوجه شدید که سرمربی پرتغالی تیم‌تان گزینه هدایت تیم ملی کره‌جنوبی شده است.  ایشان فصل بعدی با ما قرارداد دارد اما به هر حال این مباحث همیشه مطرح است.

* نقطه نظر باشگاه سپاهان در این خصوص چیست؟ قطعا ترجیح می‌دهیم مورایس به قراردادش پایبند باشد و برای فصل بعدی هم با سپاهان ادامه داده و قراردادش را با ما به اتمام برساند. این سرمربی یک فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و ترجیح ما ماندن او است تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

* قصد تمدید قرارداد با مورایس را ندارید؟ حالا زود است که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. در این مورد مقداری پیش برویم تصمیم خواهیم گرفت.

* به‌عنوان مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های ایرانی، نظرتان درباره سقف بودجه به صورت کلی چیست؟ به نظرم شفافیت مالی بسیار خوب است اما اینکه ما داریم در سطح آسیا تیم می‌بندیم پس اگر می‌خواهیم با تیم‌های بزرگ و قدرتمند آسیایی مقابله کنیم باید واقعیت‌های فوتبال را درنظر بگیریم.

در حالی از بستن تیمی قدرتمند صحبت می‌کنید که به‌نظر می‌رسد خروجی‌هایی که برای فصل بعدی دارید بیشتر از حد استاندارد خواهد بود. حداقل شایعات رسانه‌ای که شاهد این مدعا هستند. بازیکنی مانند رضاییان خداحافظی کرد یا گفته می‌شود نورافکن به سربازی می‌رود و چند بازیکن هم که مورد توجه باشگاه‌های بزرگ استقلال و پرسپولیس قرار دارند.

بالاخره الحمدلله لیگ ایران بازیکن خوب کم ندارد. البته در اولویت اول سعی‌مان این است که بازیکنان خوب‌مان را نگه داریم اما به قول معروف نقل و انتقالات ورود و خروج دارد دیگر. اگر ما خروجی خاصی داشته باشیم باید بتوانیم در همان حد هم ورودی داشته باشیم. ضمن اینکه ما به‌دنبال نتیجه هستیم و این امر الزاما بدان معنا نیست که تیم را پرهزینه ببندیم.

* یعنی کیفی اما منطقی ببندید؟ دقیقا به همین شکل که بتوانیم با آن نتیجه بگیریم.

* پس چطور می‌شود که راضی به فروش بازیکنی مانند شهریار مغانلو به لیگ امارات می‌شوید؟ در هر صورت شایعات زیادی پیرامون سپاهان وجود دارد.  خیلی هم به این شایعات توجه نکنید. به هر حال ما در جریان خیلی کارها هستیم و خودمان بهتر از هر کسی می‌دانیم که چه اتفاقی دارد می‌افتد. رفت و آمدها همیشه بوده و هست و این دسته از بازیکنان خودشان باید برای آینده خودشان تصمیم‌گیری کنند و شاید ترجیح دهند جاهایی بازی کنند که محدودیت‌هایی که در لیگ ایران برایشان هست، وجود نداشته باشد. با این حال باز هم تاکید می‌کنم سیاست ما حفظ بازیکنان ارزشمند و باکیفیت خودمان است تا همین نفرات را حفظ کنیم. * چند ستاره تیم‌تان مورد توجه باشگاه استقلال قرار دارند. در مورد این تعداد، درخواستی به باشگاه سپاهان رسیده است؟ ما هیچ درخواستی تا به حال نداشته‌ایم.

* به‌طور مشخص درباره رامین رضاییان و شهریار مغانلو و مقصد آینده آنها صحبت می‌کنید؟ فعلا ترجیح می‌دهم درخصوص آنها صحبتی نکنم تا اخبار و اطلاعات رسمی رو از مبادی خودش به اطلاع برسانیم.

* در سال‌های اخیر به‌جز معدود نفراتی مثل دابو، همواره بازیکنان خارجی را جذب کردید که خیلی چنگی به دل نزده‌اند و بیشتر بی‌کیفیت از آب درآمده‌اند. روی این نفرات آنالیزی صورت نمی‌گیرد؟ قطعا در باشگاه نقطه ضعفی وجود داشته که این اتفاق افتاده است. ما سعی کرده‌ایم این نقاط ضعف را برطرف کنیم و بازیکنان خارجی را بدون ارزیابی لازم و آنالیزهای فنی دیگر جذب نکنیم. به هر صورت بازیکنی که می‌آید باید حداقل‌های لازم را داشته باشند. من اعتقاد دارم که بازیکن خارجی باید یک سر و گردن از بازیکن داخلی بالاتر باشد تا بتوانیم به سراغش برویم.

* امسال بازیکن خارجی جذب می‌کنید؟ بستگی به نیازمان دارد و باید صبر کنیم.

* در مصاحبه‌ای از مهدی ترابی به‌عنوان بازیکن محبوب ایرانی خود نام بردید. این موضوع باعث ناراحتی سپاهانی‌ها نشده است؟ اولا تک‌تک بچه‌های سپاهان در قلب من هستند و من به‌نوعی به‌عنوان یک غیرسپاهانی از ترابی نام بردم. یک‌جورهایی بحث تیم ملی هم مطرح بود، در غیر این صورت همه بچه‌های ما در قلب من هستند. از من سوال کردند به چه کسی علاقه دارید من هم از بیرونی‌ها گفتم ترابی. به هر حال دوست داشتن و عاشق بودن از علاقه‌مندی فراتر است. یک وقت یکی را خیلی دوست دارید مثل بازیکنان خودمان یک وقت هم هست که به یکی علاقه دارید که آن هم از بیرونی‌ها، گفتم ترابی. این در حالی است که این بازیکن هم قراردادش با پرسپولیس به پایان رسیده و تا جایی که شنیده‌ام هنوز قراردادش تمدید نشده است و الان اصلا تحت قرارداد این باشگاه قرار ندارد. همچنین اوسمار هم در برنامه قبلی از چند بازیکن ما اسم برده بود.

* و شما هم درصدد تلافی برآمدید؟ تلافی که نه اما من هم می‌خواستم نشان بدهم که ما هم می‌توانیم یک جورهایی به بازیکنان کلیدی حریف علاقه‌مندی نشان دهیم، نمی‌توانیم؟

* به‌عنوان مدیرعامل ضلع سوم قدرت فوتبال ایران، از دعوای مدیران سرخابی استقبال می‌کنید؟ خیر، این‌طور نیست. من مایل هستم که اخلاق در فوتبال حاکم شود و به فوتبال پاک علاقه دارم. به حاکمیت اخلاق در ورزش و اینکه بتوانیم رقابت سالمی داشته باشیم. قطعا برخی رفتارها و حرف‌ها در شأن فوتبال ما و کشور مقدس ایران و فرهنگ و سنت غنی ایران نیست. خودم هم سعی می‌کنم تا جایی که می‌شود از حاشیه دوری کنم.

* منظورتان توهین قومیتی است که مدیرعامل پرسپولیس مطرح کرد؟ به‌صورت کلی صحبتم را مطرح کردم. من اعتقادم این است که باید روی جنبه‌های مثبت تاکید کنیم و بتوانیم قدرتمان را در جنبه‌های مثبت نشان دهیم.

شاید مغانلو و رضاییان می‌خواهند لژیونر شوند / تکرار اظهارات جنجالی مدیر سپاهان درباره ترابی 2
شاید مغانلو و رضاییان می‌خواهند لژیونر شوند / تکرار اظهارات جنجالی مدیر سپاهان درباره ترابی 3