جمعه 10 فروردین 1403

شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره ارشد اعلام شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره ارشد اعلام شد

دانشگاه شریف در اطلاعیه ای شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

دانشگاه شریف در اطلاعیه ای شرایط پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه صنعتی شریف در مورد پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در دوره کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی 1402-1403 اطلاعیه داد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛

دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آئین نامه "پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد" وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول 1398 که در 8 نیمسال فارغ التحصیل می شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی 99 که در ششنیمسال فارغالتحصیل میشوند، دانشجویان دورشته ای ورودی 1397 که در 10 نیمسال فارغ التحصیل می شوند و دانشجویان دوره فرعی ورودی 1397 که در 9 نیمسال فارغ التحصیل میشوند تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد می پذیرد.

پذیرش های متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود. حداقل شرایط لازم جهت درخواست نیز بدین شرح است؛ 1- گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا قبل از شروع نیمسال هفتم تحصیلی (انتهای تابستان 1401 برای ورودی های 1398) و تا پایان نیمسال هشتم تحصیلی (انتهای تابستان 1401 برای دورشته ای های ورودی 1397)

2- برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کردهاند، مدت مجاز حداکثر، نه نیمسال تحصیلی است و گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی در رشته اصلی پس از 6 نیمسال تحصیلی برای ورودیهای 1397 الزامی است.

3- برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر 8 نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

4- دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف باید جزء 30 درصد نخست ورودی های کارشناسی رشته مربوطه باشند.

5- دانشجویان با رتبه های 1 تا 10 رشته تحصیلی (و نه گرایش) و به شرط داشتن معدل بالای 17 (و قرارگیری جزء 20 % برتر هم ورودیها و هم رشته ای ها: دانشگاه تهران - دانشگاه صنعتی امیرکبیر - دانشگاه صنعتی اصفهان - دانشگاه شیراز - دانشگاه علم و صنعت - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشگاه تبریز - دانشگاه شهید بهشتی - دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی - دانشگاه صنعت نفت (رشته مهندسی نفت) - دانشگاه اصفهان (رشته های علوم پایه) - دانشگاه علامه طباطبایی (رشتههای اقتصاد و مدیریت) و 10 % برتر (گرد شده) در رشته تحصیلی (نه در گرایش) تا حداکثر 5 نفر از سایر دانشگاههای دولتی کشور به شرط داشتن معدل بالای 17. (پرونده داوطلبان صرفاً در صورت وجود گواهی رتبه بررسی خواهد شد.)

6- اتمام تحصیلات کارشناسی تا قبل از شروع سال تحصیلی 1402-1403

تذکر: پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان با وضعیت تحصیلی ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون عادی کارشناسی ارشد است. لذا تاکید می شود که ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه حقی در رابطه با برخورد ویژه با متقاضی در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه ایجاد نمی کند و به کلیه متقاضیان توصیه میشود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت کنند.

نکات مهم:

1- در صورت احراز مغایرت اطلاعات وارد شده در پورتال با گواهی های ارائه شده (مانند معدل، واحد گذرانده، رتبه، کد ملی، شماره شناسنامه) پرونده متقاضی از روند بررسی خارج میگردد.

2- مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، نوبت دوم بدون ازمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

3- درخواست متقاضی فقط برای ورود به یکرشته تحصیلی بررسی خواهد شد؛ در صورت ارسال درخواست برای بیش از یک رشته هر دو درخواست لغو خواهد شد. پس از اعلام نتایج اولیه، درخواست برای رشته دیگری قابل بررسی نیست.

4- دانشجویان رشته های مختلف میتوانند برای ورود به دانشکدههای مدیریت و اقتصاد، مهندسی انرژی (1) و فلسفه علم فرم درخواست پر کنند. در این صورت درخواست نامبردگان فقط برای دانشکده یا گروه مزبور منظور خواهد شد.

-5 دانشجویان رشته های مهندسی مکانیک و مهندسی دریا میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی دریا داوطلب شوند. همچنین دانشجویان رشته مهندسی مکانیک میتوانند برای کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا درخواست ارائه کنند.

تذکر: در صورت وجود هر گونه نقص مدرک، درخواستهای متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت لذا متقاضیان گرامی در ارائه مدارک مورد نیاز حداکثر دقت را لحاظ کنند.

در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

در صورتی که پرونده متقاضیان به دلایل فوقالذکر مورد بررسی قرار نگیرد مبلغ پرداختی عودت داده نخواهد شد.