پنج‌شنبه 12 مهر 1403

شناسایی 87 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شناسایی 87 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های استان زنجان

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سال جاری، 87 نقطه جدید پرحادثه در استان زنجان در محورهای مواصلاتی شناسایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; عبدالحسین علی‌اکبری امروز در شورای راهبری تصادفات استان زنجان، اظهار داشت: موقعیت استان در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی دارای اهمیت بوده و در مسیر ترانزیت به کشورهای مختلف و در کریدور شرق به غرب قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال 1400 حدود 4 جلسه کمیسیون ایمنی با 23 مصوبه که عمدتا این مصوبات اجرایی شده است، برگزار شده است. این مسئول خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری 14 میلیون و 130 هزار و 461 تردد در استان زنجان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از وجود 32 دستگاه سامانه تخلف سرعت در استان زنجان خبرداد و گفت: 78 دستگاه تردد شمار نیز در همه ورودی‌ها و خروجی‌های استان زنجان نصب هستند. علی اکبری ادامه داد: برنامه جامع کاهش تصادفات در 5 محور مورد توجه است که خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات در سطح استان زنجان محسوب می‌شود. وی یادآورشد: 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی‌ها اتفاق می‌افتد که برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه اجرایی شده است. این مسئول از وجود 97 نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان خبرداد و گفت: 50 نقطه در استان دارای تصادف کم و 47 نقطه دارای تصادف خاص هستند که با اقدامات انجام شده، تنها 13 نقطه باقی مانده و 87 نقطه جدید حادثه‌خیز شناسایی شده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آمادگی برای راهداری زمستانی در استان زنجان، افزود: امسال 21درصد اعتبارات راهداری در استان زنجان تخصیص یافته است. مهران ستاره مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری 27 نفر در تصادفات درون شهری فوت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد رشد داشته است. ستاره ادامه داد: در سال جاری 142 نفر در تصادفات برون شهری فوت شده‌اند که این آمار نشان از افزایش 6.7 درصدی است. وی آمار کلی فوتی‌های استان زنجان در سال 99 را 171 نفر عنوان کرد و گفت: در سال 1400 این تعداد به 200 نفر رسیده است که 16.9 درصد افزایش یافته است. انتهای پیام /