دوشنبه 9 مهر 1403

شهردار جدید میاندوآب انتخاب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار جدید میاندوآب انتخاب شد

مهاباد - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب گفت: در جلسه هفتگی این شورا، "میکاییل نریمانی" به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

فخرالدین آذریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجا که منتخب قبلی شورای شهر میاندوآب برای تصدی این پست از سوی مراجع ذیصلاح احراز شرایط نشد، در جلسه این هفته میکاییل نریمانی برای تصدی شهردار انتخاب شد.

وی با اشاره به استعفای شهردار سابق در اوایل سال‌جاری، افزود: به دنبال این استعفا، با پنج رای شورای شهر میاندوآب «حسن فتحعلی‌پور» به عنوان شهردار انتخاب و جهت کسب و تایید صلاحیت به مراجع بالاتر معرفی شد ولی پس از مدتی نامه‌ای از سوی استانداری آذربایجان‌غربی با عنوان اینکه شهردار منتخب حایز شرایط لازم برای تصدی پست شهرداری نشده به دفتر شورای شهر میاندوآب رسید.

رییس شورای اسلامی شهر میاندوآب با بیان اینکه در این نامه از شورای شهر میاندوآب خواسته شده بود که به انتخاب شهردار جدید اقدام شود، گفت: با توجه به اینکه فرد منتخب قبلی عدم احراز شرایط شده بود که با رد صلاحیت تفاوت زیادی داشت، شورای شهر با چهار رای موافق دوباره به انتخاب وی اقدام کرد.

آذریان، با اشاره به اینکه شهردار منتخب قبلی باز نتوانست صلاحیت لازم را کسب کند، اظهار داشت: در همین راستا در جلسه امروز که با حضور معاون عمرانی فرماندار میاندوآب برگزار شد، میکاییل نریمانی با کسب پنج رای موافق و 2 رای سفید اعضای شورای شهر به عنوان شهردار جدید میاندوآب انتخاب شد.

با بیان اینکه نظر شورا انتخاب یک فرد از بین جوانان و افرادی که از نظر تخصص و علمی توانایی کافی دارند بود افزود: برای این پست با "شمس‌الدین نجفیان"، "رضا منافی‌آذر"، "علیرضا طهماسبیان" و "میکاییل نریمانی" رایزنی و آنها برنامه‌های خود را ارایه داده بودند که در جلسه شورا "نریمانی" حایز اکثریت آرا شد.

"رسول ملکی" شهردار سابق شهر میاندوآب به دنبال سوال اعضای شورای شهر از وی در روزهای نخست امسال استعفای خود را همزمان با طرح سوال از پست شهرداری اعلام کرد و شورای اسلامی شهر میاندوآب نیز به علت شرایط موجود کرونا و مدیریت بهتر شهر، استعفای شهردار سابق را پذیرفت و "وحید اصغری‌پور" یکی از کارکنان شهرداری را با هفت رای تا زمان صدور حکم شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری و «حسن فتحعلی‌پور» را به عنوان شهردار انتخاب کرد.

"رسول ملکی" شهردار مستعفی میاندوآب به عنوان سی و سومین شهردار این شهر از تاریخ بیست و هشتم آذرماه سال 1396 این مسوولیت را برعهده داشت.

وی پیش از شهردار شدن، عضو شورای شهر میاندوآب بود که با کسب بیشترین رای مردم به عنوان نفر اول به شورای پنجم راه یافته بود.

"نریمانی" شهردار جدید میاندوآب متولد 1350 و دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران و سازه است که ریاست هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان دفتر میاندوآب را در کارنامه خود دارد.

شهر میاندوآب 140 هزار نفر جمعیت دارد؛ شهرداری میاندوآب در سال 1327 تاسیس شده و تاکنون با 33 شهردار و 18 سرپرست مدیریت شده است.

*س_برچسب‌ها_س*