یک‌شنبه 8 مهر 1403

آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آسیب جدی به شورای حزب‌الله لبنان وارد نشده است

ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور اعضای کمیسیون و مقامات و مسئولانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: در ابتدای جلسه اعضا دیدگاه‌های خود را در ارتباط با مسائل روز کشور بیان کردند و در ادامه یکی از فرماندهان سپاه قدس تحلیلی از شرایط منطقه و به ویژه لبنان و حوادث اخیر در بیروت ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر اساس گزارش سپاه قدس طوفان الاقصی زخم عمیقی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد و شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود و هدف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه انهدام حماس آزادی اسرا و مدیریت نوار غزه بود که هیچ کدام محقق نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در کمیسیون؛ رژیم صهیونیستی به دنبال مهار حزب الله برای تامین امنیت مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی است و عملیات‌های امنیتی در این راستا ارزیابی می‌شود. آنها می‌خواهند از عملیات امنیتی در لبنان خسارت‌ها در نوار غزه را جبران کنند و در این مسیر برخی کشور‌های عربی و غربی از جمله آمریکا و اروپا، سنتکام و برخی حکومت‌های مرتجع به رژیم صهیونیستی کمک اطلاعاتی می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش ارایه شده در کمیسیون، رژیم صهیونیستی از سال 2006 به دنبال ترور شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان مقاومت بود و با کمک‌هایی که از حامیان خود گرفت اشراف اطلاعاتی بر رهبران را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته به دست آورد.

رضایی بیان کرد: طبق گزارش قرائت شده؛ توان بازدارندگی حزب الله حفظ شده است و آسیب جدی به شورای حزب الله لبنان وارد نشده است و عملیات‌های حزب‌الله متوقف نخواهد شد و سازمان رزم حزب الله نیز مشکلی برای عملیات ندارد.

وی افزود: در بخش دیگری از جلسه مسئولین وزارت خارجه تحلیلی از شرایط کشور و اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با قضایای اخیر ارائه کردند و اعضای کمیسیون هم مطالب خود را از جمله برنامه‌ریزی برای عدم تکرار حوادثی نظیر ترور سید حسن مطرح و خواستار رسیدگی به وضعیت لبنان شدند. همچین اعضای کمیسیون حمایت قاطعانه خود را از مقاومت اسلامی لبنان بیان کردند و بر تقویت روحیه رزمندگان مقاومت تاکید نمودند.