سه‌شنبه 10 مهر 1403

«شهید مطهری»؛ نظریه‌پرداز بلند مرتبه انقلاب اسلامی / علاقه‌مندان به اسلام کتب شهید مطهری را مطالعه کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
«شهید مطهری»؛ نظریه‌پرداز بلند مرتبه انقلاب اسلامی / علاقه‌مندان به اسلام کتب شهید مطهری را مطالعه کنند

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مرتضی مطهری تأکید دارند که ایشان نظریه پرداز بلند مرتبه انقلاب اسلامی، عالم به زمان و یکی از ظرفیت های ممتاز قرن ما بود و کسانی که می خواهند مطیع کامل به اسلام باشد و چه افرادی غیر مسلمان میتوانند از کتب شهید مطهری بهره ببرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ روز گذشته دوزادهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید آیت الله مرتضی مطهری بود؛ شخصیت ممتاز و کم نظیری که دارای ویژگی های بسیار منحصر به فردی بودند که از جمله آن می توان به توجه و تأکید ایشان به علوم اسلامی اشاره کرد. برخی از بزرگان معتقدند که زمانی که شهید مطهری به هر یک از علوم اسلامی وارد می شدند محققا حق مطلب را ادا می کردند.

در خصوص شهید مطهری از نگاه امام راحل در صحیفه امام خمینی (ره) آمده است که " مرحوم آقای مطهری، یک فرد بود که جنبه های مختلف در او جمع شده بود، و خدمتی که به نسل جوان و دیگران مرحوم مطهری کرده است کم کسی کرده است" و "شما خواهرها و برادرها که در این مدرسه (مدرسه عالی شهید مطهری) هستید برنامه اتان را آن طور تنظیم کنید که از بین شما مطهری ها، یا یک مطهری پیدا بشود... باید دانشگاه و فیضیه و همه آنها که مربوط به دانشگاهند، و همه آنها که مربوط به فیضیه هستند در رأس برنامه های تحصیلی شان برنامه اخلاقی و برنامه های تهذیبی باشد، تا امثال مرحوم مطهری رحمه الله را به جامعه (تقدیم) کند".

مقام معظم رهبری نیز در خصوص شهید مطهری فرموده اند" فرآورده های فکری و ایدئولوژیک علامه مطهری از دو جهت، ممتاز است: یکی از جهت کمیت و دیگری از جهت کیفیت. در واقع، ایشان با کار متراکم و فشرده، موفق به تولید انبوه عمیق ترین و سالم ترین افکار و نظرات در دهه های چهل و پنجاه شد" و " نقش مطهری در اندیشه اسلامی، یک نقش بارز و کم نظیر و شاید بی نظیر بود. بهترین کتاب ها، آن هم در حجم بسیار زیاد در زمینه اندیشه سالم و استوار اسلامی را مرحوم مطهری فراهم کرده و نوشته است. هیچ یک از متفکرین زمان ما، چون مطهری فرآورده ای ندارند".

«شهید مطهری»؛ نظریه پرداز بلند مرتبه انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مقام بلند معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری، متفکر و اسلام شناس بزرگ مجاهد فی سبیل الله در عرصه مبارزه نظری و فکری و قلم و بیان؛ بزرگ مرزبان ایمان و فرهنگ و ارزش های اخلاقی؛ نظریه پرداز بلند مرتبه انقلاب اسلامی را گرامی می دارم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید آیت الله مطهری به عنوان روز معلم ادامه داد: در این ایام فرصت مغتنمی است تا مقام و جایگاه اندیشه و اندیشمندان تکریم شود. صمیمانه‌ترین مراتب سپاسگزاری و قدردانی را به شما و جامعه علمی و دستگاه تعلیم و تربیت و پژوهش کشور، تقدیم می کنم.

وی بیان کرد: امید است یکایک معلمان و اعضای محترم هیئت علمی که نقش بی‌بدیلی در ارتقای علم و عزت کشور دارند؛ با مشارکت فعال و روزافزون در طرح ایده‌های نو و تولید محصولات دانش‌بنیان، مشکلات کشور را رفع کرده و با اتکا به قدرت الهی و تلاش روز افزون افق‌های تازه عزت و اقتدار و سربلندی را بگشایند.

علامندان به اسلام و غیر مسلمانان کتب شهید را مطالعه کنند

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به سالروز شهادت آیت الله شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه ایشان یکی از ظرفیت های ممتاز قرن ما بودند، گفت: همان گونه که انبیاء و ائمه معصومین علیه السلام الگوی جامعه هستند و خداوند دستور داده که از این الگوها تبعیت کنید؛ یکی از این الگوها در زمانی غیبت کبری امام زمان (عج) شهید آیت الله مطهری بود.

وی با تأکید بر اینکه این شهید بزرگوار امتیازات فراوانی داشتند، عنوان کرد: ایشان فقیه بودند به این معنا که با مسائل اسلامی آشنایی بسیار دقیقی داشتند؛ بر همین اساس مردم سعی کنند که وظایف خود را به خوبی تشخیص دهند و عمل کنند.

امام جمعه تهران ادامه داد: آیت الله شهید مطهری فقیه بزرگواری بودند که هم باید در رویه به ایشان اقتدا و پیروی کنیم و لازم است با آنها آشنا شویم؛ چه بسیار افرادی که به واسطه ناآگاهی و ناآشنایی با احکام شرعی در آخرت وضعشان بد است.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: شهید مطهری فیلسوف بودند و ید طولایی در فلسفه داشتند؛ استاد ایشان علامه طباطبایی شاگردان زیادی داشتند اما شهید مطهری در بین آنان ممتاز بود و شدیدا مورد علاقه استادشان بودند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: بر اساس تحقیقات هایی که شهید مطهری در زمینه فلسفه، علمی و اجتماعی انجام داده اند؛ مناسب است که مردم نوشته های ایشان را مورد مطالعه قرار دهند.

رئیس جامعه روحانیت مبارز با اشاره به کتب مختلف منتشر شده از شهید مطهری اظهار کرد: کتب ایشان برای آنهایی که می خواهند مطیع کامل به اسلام باشد و چه افرادی غیر مسلمان مفید است؛ چرا که می توانند بهره زیادی از علم و دانش ببرند.

وی تأکید کرد: شهید مرتضی مطهری عالم به زمان بود؛ به این معنی که ایشان سعی می کردند مشکلات اجتماعی مردم و به ویژه جوانان را بر روی کاغذ بیاورند و کتابی را می نوشتند و این مسئله بسیار مهم است.

انتهای پیام /