پنج‌شنبه 14 تیر 1403

شورای عالی بیمه سلامت

شورای عالی بیمه سلامت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اسفند سال قبل در بررسی لایحه بودجه 1401، دولت را مکلف کردند نسبت به شناسایی اقشار کم درآمد فاقد بیمه سلامت و تحت پوشش قرار دادن رایگان آن‌ها اقدام کند. در این بند پیشنهادی که برای ساماندهی حمایت‌های حوزه سلامت در راستای اجرای ردیف 18 تبصره 12 مطرح شده، آمده است: 1- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بر اساس آمار 5 میلیون و 792 هزار و 211 نفر بیمه سلامت رایگان شدند که همه این افراد شامل 3 دهک پایین جامعه هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: شاید کسانی تصمیم گرفتند ارز ترجیحی برای دارو استفاده کنند تا حمایت بهتری از مردم شود، اما پس از سال‌ها اجرای آن و بحث قاچاق معکوسی که اتفاق افتاد، این اقدام و تخصیص ارز ترجیحی، کمک خاصی به حوزه سلامت، درمان و دارو نکرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو نشست نسخه الکترونیک در میانه راه با حضور فاطمه محمدبیگی رئیس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قزوین و امین بیگلرخانی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با همت اندیشکده حنان (حکمرانی نرم و فناوری های نوین) با همکاری خانه اندیشه ورزان برگزار شد. در این نشست محمدبیگی گفت: در تیر ماه سال گذشته...

وب‌گاه فرارو

مهندس سعید معنوی با اشاره به ابلاغ جزئیات تعرفه‌های پزشکی سال 1401، گفت: در نهایت رشد 19.5 درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی و رشد 24 درصدی تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در روز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه 1401، مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور و تایید سازمان برنامه و بودجه، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی و خصوصی در سال 1401 تعیین شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی و خصوصی در سال 1401 تعیین شد.

وب‌گاه تابناک

نکته قابل تامل اما، تاریخ مصوباتی است که امروز منتشر شده و امضای معاون اول رئیس جمهور ذیل آن‌ها به چشم می‌خورد، در حالی که تاریخ مندرج در بالای آنها، دوازدهم اردیبهشت ماه است؛ مصوباتی که ظاهرا دوشنبه هفته قبل مهیای ابلاغ شده، ولی امروز ابلاغ شده اند تا این گونه به نظر برسد که مانع یا موانعی بر سر راه ابلاغشان وجود داشته است.

وب‌گاه فرارو

بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران تعرفه‌های پزشکی برای سال 1401 اعلام شد.

خبرگزاری تسنیم

نماینده منتخب مامایی نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به عدم به‌کارگیری ماماها در برخی بیمارستان ها به دلیل تعارض منافع پزشکان متخصص زنان، چالش‌های پیش‌روی فارغ‌التحصیلان رشته مامایی را تشریح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ضمن تاکید بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی، گفت: به نظر می‌رسد سیاستگذاران در برنامه‌ریزی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی باید نگاه جامعی به این موضوع داشته باشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - موضوع پرمناقشه تعرفه‌های پزشکی پس از تصمیم دولت به نتیجه رسید، اما اکنون دل نگرانی بیماران، افراد با بیماری خاص و دهک‌های پایین جامعه برای پرداخت هزینه‌های درمانی از جیب مطرح است چرا که افزایش تعرفه‌های پزشکی، بار مالی آنها در بخش درمان را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

خراسان نوشت: سازمان نظام پزشکی از میزان افزایش تعرفه های خدمات درمان ناراضی است و درباره تاثیر آن در کاهش کیفیت خدمات هشدار داده است.

وب‌گاه تابناک

«کلیات» تعرفه‌ها به تصویب رسیده و جزییاتش مانده است. روندی که ظاهرا تلاش‌هایی برای تاثیرگذاری بر آن در دستور کار عده‌ای قرار گرفته است تا جایی که امروز چند جدول از جداول تعرفه در رسانه‌ای منتشر شد که تاکید دارد نرخ انواع ویزیت در سال جاری به نسبت قبل 35 درصد افزایش یافته! افزایشی که در بخش هتلینگ 45 درصد محاسبه شده و مثلا موجب افزایش 2 میلیون تومانی قیمت تخت ICU شده است!

خبرگزاری مهر

پرداختی مردم بابت تعرفه های پزشکی، با جیب آنها همخوانی ندارد و همین موضوع سبب خواهد شد تا برخی بیماران قید درمان را بزنند. در حالی که بیمه‌ها نیز کنار نشسته‌اند و کاری نمی‌کنند.