جمعه 28 اردیبهشت 1403

صدور "هشدار زرد" به دلیل کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صدور "هشدار زرد" به دلیل کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دما

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر کاهش چهار تا هشت درجه‌ای دما خبر داد و گفت: کشاورزان استان تهران آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی مهر بعد از ظهر یکشنبه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی از امشب یکشنبه 18 دی ماه تا سه شنبه 20 دی ماه در ارتفاعات شاهد بارش باران و برف، مه، وزش باد شدید و کولاک خواهیم بود.

یزدی مهر با بیان اینکه برای روز چهارشنبه 21 دی ماه نیز همین پیش‌بینی‌ها برای سطح استان به ویژه در نیمه شمالی شده است، گفت: با این مخاطرات اختلال در سفرها و کاهش دید و لغزندگی جاده مورد انتظار است.

مدیر‌کل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی کاهش دمای چهار تا هشت درجه‌ای و ماندگاری هوای سرد در برخی مناطق شمالی و به تبع آن کاهش دمای بیشینه به زیر صفر در استان تهران افزود: توصیه اکید مدیریت بحران به کشاورزان استان این است که آماده اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما باشند.

وی درباره اقدامات پیشگیرانه مقابله با سرما توسط کشاورزان عنوان کرد: کشاورزان می‌توانند از کودهای پتاسه (سولوپتاس) و ترکیبات بر روی (مانند فروت ست) و کودهای اسید آمینه به‌صورت غیرمستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم‌سازی درختان به سرما استفاده کنند.

کاهش قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در میادین میوه و تره‌بار تهران

یزدی‌مهر درباره وزش باد شدید نیز به کشاورزان استان تهران هشدار داد و گفت: به همه کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، عدم انجام آبیاری به دلیل جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان در باد اقدام کنند و این توصیه‌ها را در دستور کار قرار دهند.